מחמוד סאלח, בן 8, תושב מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים, טבע למוות היום (חמישי) בפארק המעיינות גני חוגה שבצפון הארץ. הילד היה במקום כחלק מטיול קבוצתי, ללא משפחתו.
1 צפייה בגלריה
מחמוד סאלח
מחמוד סאלח
מחמוד סאלח בן ה-8
הדיווח על הטביעה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 14:18. במד"א דיווחו כי הילד נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. הוא פונה במסוק מד"א-הצלה אייר לבית חולים העמק בעפולה תוך פעולות החייאה ובמצב אנוש, אבל שם נאלצו לקבוע את מותו. "לבית החולים פונה ילד בן 8 שטבע בעמק המעיינות, כשהוא בהחייאה וללא סימני חיים. לצערנו, נאלץ הצוות לקבוע את מותו", נמסר מבית החולים.
חובש רפואת חירום במד"א, עדי חיים, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב בסמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שמשו אותו מהקרקעית והתחלנו בביצוע פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. המשכנו את פעולות החייאה שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות תוך כדי חבירה למסוק מד"א שנחת סמוך לאירוע, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
בחודש שעבר טבע למוות אור סקורצרו בן ה-15 בבריכה במושב בורגתא שבעמק חפר, וילדה בת חמש אושפזה במצב קשה לאחר שטבעה בבריכה במושב נווה ירק. מתחילת החופש הגדול נהרגו 15 ילדים בתאונות שונות.
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 109 ילדים ובני נוער, מהם תשעה מתחילת שנת 2023. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "החופש הגדול גובה מאתנו מחיר כבד של חיי ילדים. אני מזכירה לכולם, אל תגידו לי זה לא יקרה - בסביבת המים משגיחים במרחק נגיעה וללא הסחת על ילדים שאינם יודעים לשחות היטב, ובלי קשר לגילם".
פורסם לראשונה: 15:12, 03.08.23