2 צפייה בגלריה
רחוב מחנה יהודה בפתח תקווה
רחוב מחנה יהודה בפתח תקווה
"הניף את הגרזן והנחית אותו בחוזקה על זרועה, בעודה שכובה על הרצפה". הזירה בפתח תקווה
הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד איאנאו טאקלה (54) מפתח תקווה, בגין ניסיון רצח של אשתו באמצעות גרזן לפני שבועיים בביתם. תושיית בנותיהם שנאבקו באב וגוננו בגופן על אימם - הצילה את חייה.
האירוע התרחש ביום שבת לפני כשבועיים, לאחר שבמשטרת פתח תקווה התקבל דיווח על אישה שהותקפה על ידי בעלה באמצעות גרזן בביתם. השוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו וצוות מד"א פינה את האישה לבית חולים בילינסון בעיר.
בכתב האישום נטען נגדו כי נהג לאיים על אשתו שיהרוג אותה במהלך שנות נישואיהם ובמסגרת ויכוחים בין השניים. ביום שישי לפני כשבועיים התפתח ויכוח ביניהם על רקע חשדו של הבעל כי היא בוגדת בו. האישה הכחישה, והוא כעס ואיים להרוג אותה. האישה שחששה מאיומיי בעלה, ישנה בחדר נפרד עם אחת מבנותיהם. נטען שהנאשם החליט לגרום למותה, ולצורך כך התחמש בגרזן בעל להב באורך תשעה סנטימטרים.
2 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד
"בהתאם לתוכנית הרצח, נכנס אחריה לחדר האמבטיה, בעודו אוחז בגרזן". בית המשפט המחוזי בלוד
( צילום: נדב אבס)
ביום שבת, סמוך לשעה תשע בבוקר, האישה נכנסה למקלחת על מנת לשטוף את פניה. "בהתאם לתוכנית הרצח - נכנס הנאשם לחדר האמבטיה בעקבות המתלוננת, בעודו אוחז בגרזן, ודחף אותה לרצפה. בתגובה, היא החלה לצרוח, בתקווה להזעיק את בנותיה. הוא הניף את הגרזן והנחית אותו בחוזקה על זרועה של המתלוננת בעודה שכובה על הרצפה". בשל הצעקות, הגיעו הבנות לאמבטיה וראו את אביהן "ממשיך להכות פעם נוספת באמצעות הגרזן בחלק העליון של עורפה, מתוך כוונה להביא למותה", נכתב.
הבנות נאבקו עם אביהן, תוך כדי שהן מתחננות כי יחדל ממעשיו, על מנת להוציא את הגרזן מידיו ולסייע לאמן. לאחר מאבק, אחת מהן הצליחה לשלוף אותו מידי אביה, ומסרה אותו לאחותה שרצה עימו מחוץ לדירה וצעקה לעזרת השכנים, כאשר הנאשם ממשיך להכות ולבעוט באשתו, ששכבה על הרצפה מדממת. אחת מהבנות נשכבה על האם על מנת לגונן עליה, ובתגובה משך הנאשם בשערה והכה אותה בפניה. חרף התנגדות הבת, הוא הושיט את ידו לצווארה של אשתו ששכבה מעורפלת הכרה, וחנק אותה.
הבת המשיכה להיאבק באביה עד שהצליחה להוציא אותו מחדר האמבטיה, ונעלה אותה ואת אימה בפנים. בהמשך נעל הנאשם את דלת הדירה, ורק לאחר דפיקות של השכנים, פתח אותה. עוד נטען כי לפני הגעת המשטרה, החליף את בגדיו - שעליהם היו כתמי דמה של אשתו. כתוצאה מהאלימות נפצעו האישה ואחת הבנות. בכתב האישום מיוחסות לו עבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ופציעה. בחקירתו הכחיש הנאשם את המיוחס לו. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.