טל יושבייב, תושב שכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, התעורר הלילה (בין שבת לראשון) לקול פיצוץ - ובהמשך הבין כי רכבו הוצת, לדבריו בפעם השמינית בחצי השנה האחרונה. שלושה חשודים נעצרו. ההצתה תועדה במצלמות האבטחה, ובסרטון נראות שלוש דמויות מציתות את הרכב ונמלטות - ולאחר מכן פורצת ממנו להבה גדולה.
2 צפייה בגלריה
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
2 צפייה בגלריה
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
הרכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח
התיעוד ממצלמות האבטחה
ביתו של יושבייב נמצא במרחק של כ-200 מטרים מבסיס מג"ב. הוא סיפר ל-ynet שלפני שלושה ימים היה ניסיון נוסף להצית את ביתו, ועד כה לא היו עצורים מאותה תקרית.
יושבייב התלונן על הצתת הרכב הלילה במשטרה, ושלושה חשודים שצולמו במצלמות האבטחה נעצרו. "המשטרה עושה אולי סיבוב בלילה לראות מה קורה בשכונה, אבל מעבר לזה אנחנו מתמודדים לבד", טען יושבייב.
המשטרה מסרה כי "פעולה מהירה" של שוטרי מחוז ירושלים הובילה למעצר מהיר של החשודים, תושבי מזרח ירושלים, והם יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר.
בשייח ג'ראח, נזכיר, חיים במתיחות יהודים לצד ערבים - וכבר שנים ארוכות מתנהל מאבק משפטי על פינוי משפחות ערביות מבתים שלפני מלחמת העצמאות היו שייכים ליהודים. בשנה האחרונה אירעו לא מעט עימותים אלימים בין הצדדים, ולא פעם תועדו גם רעולי פנים מיידים אבנים על מכוניות של ערבים באזור או משחיתים כלי רכב ערביים. מנגד, תושבי השכונה היהודיים חווים אירועים אלימים תכופים, כפי שקרה כעת ליושבייב - וכפי שקרה בחודש שעבר, אז מוריה כהן נדקרה בידיי שכנתה הערבייה בת ה-14.