הפיגוע בשייח ג'ראח, שהצטרף לשורת פיגועים נוספים שאירעו בתקופה האחרונה בירושלים ובכלל, העלה שוב את המתיחות בבירה ובשכונה הנפיצה - שבה חיים יהודים וערבים. אמש (יום חמישי) בשעות הערב המאוחרות הגיעו כמה חשודים לשכונה, יידו אבנים וגרמו נזק לכמה כלי רכב ערביים שחנו בה. בהמשך, לפי החשד, הם תקפו עובר אורח שנפצע באורח קל - ונמלטו מהמקום.
4 צפייה בגלריה
יהודים השחיטו רכבים של ערבים בשייח ג'ראח בעקבות הפיגוע
יהודים השחיטו רכבים של ערבים בשייח ג'ראח בעקבות הפיגוע
אחד מכלי הרכב שהושחתו
המשטרה מסרה כי בעקבות המקרה שוטרים פתחו בסריקות באזור, ובשעות הלילה נעצרו שניים מהחשודים, בני 16, בחשד למעורבות במעשה. עם זאת, בתיעוד מהמקרה (בפתח הכתבה) נראים משתתפים רבים באלימות.
הפצוע היה בדרך לאסוף את אשתו מהמרפאה, כשהתוקף באבנים ובגז פלפל. הוא נפצע, כאמור, באורח קל - ונמלט מהמקום.
בפיגוע בשייח ג'ראח דקרה מחבלת בת 14 את מוריה כהן, בת 26 ואם לחמישה, בזמן שזו צעדה עם ילדיה בדרך למסגרות החינוך. כהן נפצעה באורח קל, והמחבלת נתפסה מאוחר יותר בבית הספר. מאז הפיגוע הורגשה בשכונה מתיחות רבה - ושלשום התקיימה בה גם הפגנה בהשתתפות עשרות במחאה על הטרור.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים
המחבלת משייח ג'ראח וזירת הפיגוע
(צילום: יואב דודקביץ)
כהן סיפרה ל-ynet כי לרוב השכונה רגועה - אך השנה האחרונה הפכה למתוחה במיוחד. "הילדה נראיתה כמו תלמידה בדרך לבית ספר, היא הסתכלה עליי מוזר אבל לא חשדתי", שחזרה כהן. "כשחציתי את הכביש הרגשתי פתאום מכה חזקה בגב והבן שלי צעק לי 'אמא, יש לך סכין בגב!'. הילדה ברחה, אבל ראיתי מי זו. זה נס של ממש".
הנערה החשודה היא נכדתו של דובר שכונת שייח ג'ראח עארף חאמד, שיחד עם תושבים ערבים אחרים הגישו עתירה נגד פינוי בתיהם מהשכונה. נגד בית המשפחה עומד צו פינוי מ-2009, ומאז היא נאבקת להוכיח את בעלותה עליו. במשפחה סיפרו כי הם המומים מהמעשה של הנערה וכי הסב הופתע ממנו. בספרי הלימוד שלה, שהגיעו לידי ynet, נמצאה הסתה קשה לתמיכה בטרור ונגד ישראל.