1 צפייה בגלריה
מיקי חיימוביץ' אסף זמיר גבי אשכנזי
מיקי חיימוביץ' אסף זמיר גבי אשכנזי
גבי אשכנזי, אסף זמיר ומיקי חיימוביץ'
(צילום: אבי מועלם, מוטי קמחי)
נמשך מהלך פירוק הרשימה של מפלגת כחול לבן: אחרי שמוקדם יותר הודיע היו"ר בני גנץ לח"כ אסף זמיר על הדחתו, אחר הצהריים (יום א') הוא סיכם גם עם ח"כ מיקי חיימוביץ' על סיום דרכם המשותפת בפוליטיקה.
ושני הח"כים הם כנראה רק שלב ראשון במהלך: הערב מסתמן שגם מספר 2 ברשימה, שר החוץ גבי אשכנזי, בדרך החוצה מהמפלגה. בבוקר הוא נפגש עם גנץ לשיחה על העתיד המשותף, ואף שלא נרשמה שורה תחתונה - מסתמן שהשותפות ביניהם תסתיים. אשכנזי שוקל את צעדיו וטרם החליט אם לפרוש בשלב זה מהחיים הפוליטיים או להקים מפלגה חדשה.

לצד חברי מפלגתה זמיר ורם שפע הצביעה חיימוביץ' נגד הצעת החוק שנועדה לדחות את המועד האחרון לאישור תקציב המדינה, וכך גם את פיזור הכנסת. זאת בניגוד לעמדת כחול לבן והיו"ר גנץ. בהודעה מטעם גנץ נמסר כי "בתום שיחה אישית סיכמו כי לא תיכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לחיימוביץ' הצלחה בהמשך דרכה".
חיימוביץ' עצמה מסרה: "נפגשתי היום עם בני גנץ, וסיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה. אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת. כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור. אני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו. אני מודה לגנץ על השותפות והאמון ומאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו".
ח"כ זמיר כתב מוקדם יותר ברשתות החברתיות: "‏היום זימן אותי בני גנץ לפגישה שבה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר, לא אכלל ברשימת כחול לבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז-שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון". מטעמו של שר הביטחון נמסר כי "גנץ איחל לזמיר הצלחה בהמשך דרכו".