1 צפייה בגלריה
עילאי גואטה בן 8 נדרס על ידי משאית במושב בן זכאי
עילאי גואטה בן 8 נדרס על ידי משאית במושב בן זכאי
עילאי גואטה וזירת התאונה
(צילום: באדיבות המשפחה, שמוליק דודפור)
עילאי גואטה, בן 8 מרמת אפעל, נדרס למוות הבוקר (יום חמישי) על-ידי משאית בזמן שרכב על אופניים במושב בן זכאי שבמועצה האזורית חבל יבנה. גואטה הקטן הגיע למושב כדי לבקר את סבו, וכשזה חזר מהמכולת - ראה את נכדו מתחת לגלגלי המשאית, לא הרחק מביתו. נהג המשאית, צעיר מהצפון, עוכב לחקירה.
לפי עדי ראייה, המשאית יצאה משביל כורכר בין הבתים הפרטיים - וכשפנתה שמאלה לרחוב פגעה כנראה בילד שרכב על אופניו וגררה אותו כמה מטרים. דיירי הרחוב, נציין, זועמים על המשאיות שנכנסות ויוצאות ממנו - כששדה הראיה ביציאה משביל הכורכר מצומצם מאוד. הם מספרים כי לפני כמה שנים התרחשה תאונה דומה, שבה רכב פגע בילדה שנפצעה באורח קל.

עילאי, תלמיד כיתה ב', הוא השלישי מבין ארבעה אחים להורים דביר וקרן גואטה. האב דביר לקח אותו אתמול ליום כיף אצל סבא וסבתא במושב בן זכאי, שם גדל. דודו של עילאי, יניב גואטה, סיפר: "קשה לעכל את האסון הזה. אנחנו אנשים מאמינים, השם נתן והשם לקח. קיבלנו מתנה ענקית וקצרה, רק שמונה שנים. הוא היה ילד מקסים ומיוחד, חביב על כולם, חברן שכל מי שראה אותו התאהב מיד".
"הוא היה ילד עם הומור מיוחד", הוסיף הדוד. "ילד סקרן, עדין כזה, שתמיד רוצה לחבר בין כולם. ילד שהיה מתנה גדולה. היו לו אחות קטנה ועוד שני אחים גדולים. הלב שבור, קשה לעכל את זה. הוא הביא שמחה גדולה ואור גדול להורים שלו, לסבא וסבתא שלו ולדודים שלו".
דורית, הדודה של עילאי ואחותה של אמו, הוסיפה: "בדיוק נחתתי מחו"ל ישר לגיהנום, לתופת. זה אסון גדול מאוד, אנחנו לא תופסים שזה קרה. עילאי היה ילד גאון, מבריק ונדיר. באמת כדור חיים שנגדע. אנחנו לא מאמינים, פשוט לא מאמינים".
על פי נתוני עמותת אור ירוק, 127 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2023 - אחד פחות מאשר בתאריך המקביל בשנה שעברה. לפי העמותה, 14 ילדים בגילי 14-0 נהרגו מתחילת השנה, כמעט ילד אחד הרוג בממוצע בכל שבוע.
יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ומדינת ישראל פשוט מפקירה אותם. ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים מבין מדינות אירופה ואנחנו משתרכים בתחתית מדינות האיחוד בצמצום מותם של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. זו התוצאה הישירה של צמצום מתמשך בכסף שמופנה למען הבטיחות של הילדים שלנו וגרירת רגליים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים באישור תוכנית לאומית רב שנתית שתפחית את ההרוגים מתאונות דרכים ב-50% בחמש השנים הקרובות.
"אסור לנו לקבל באדישות עוד ילד שנהרג בתאונה כאילו מדובר בגזירה משמים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר ולתקצב את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים כדי למנוע מעוד משפחות צער סבל וכאב בעתיד".