3 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, משה גפני, אורי מקלב, מאיר פרוש, יעקב אשר, יעקב טסלר, ישראל אייכלר, יצחק פינדרוס
יצחק גולדקנופף, משה גפני, אורי מקלב, מאיר פרוש, יעקב אשר, יעקב טסלר, ישראל אייכלר, יצחק פינדרוס
יהדות התורה
(צילומים: אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס, הדר יואביאן, ירון ברנר, אבי מועלם,נועם מושקוביץ, אהוד אמיתון/TPS)
שבעה מנדטים - יותר תפקידים: המשא ומתן של הליכוד מול שאר השותפות להקמת ממשלתו השישית של בנימין נתניהו ממשיך להתבהר. במסגרת ההסכם המסתמן עם יהדות התורה יקבלו כל הנבחרים של המפלגה תפקידים בממשלה החדשה ובכנסת.
לקראת חתימה על ההסכם, מסתמן כי יו"ר המפלגה יצחק גולדקנופף ישמש כשר הבינוי והשיכון. את תפקיד השר לענייני ירושלים ימלא מאיר פרוש. אורי מקלב צפוי לכהן כסגן שר במעמד שר במשרד לשוויון חברתי - שאמון בין היתר על טיפול בסוגיות נשים ולהט"ב.
בנוסף, יעקב טסלר יהיה סגן שר הרווחה. ח"כ משה גפני יכהן כיו"ר ועדת הכספים ויעקב אשר יהיה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. גם ישראל אייכלר יקבל תפקיד שנכון לעכשיו טרם נקבע. יצחק פינדרוס, מספר 8 ברשימת יהדות התורה, ייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי ויקבל את ראשות ועדת הבריאות.
3 צפייה בגלריה
יריב לוין הליכוד חנמאל דורפמן עוצמה יהודית הגעה להסכם על התפקידים כחלק מהסכם קואליציוני
יריב לוין הליכוד חנמאל דורפמן עוצמה יהודית הגעה להסכם על התפקידים כחלק מהסכם קואליציוני
יריב לוין מהליכוד וחנמאל דורפמן מעוצמה יהודית בחתימה על ההסכם
בשעת לילה נחתם ההסכם הקואליציוני הראשון של הליכוד עם עוצמה יהודית, ולפיו איתמר בן גביר יכהן כ"שר לביטחון לאומי" - השר לביטחון הפנים עם סמכויות מורחבות. מספר 2 של עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף ישמש כשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי (ויהיה אחראי גם על השכונות). עמיחי אליהו ישמש כשר המורשת. בנוסף תקבל עוצמה יהודית תפקידים נוספים - אלמוג כהן יהיה סגן שר הכלכלה, צביקה פוגל יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ולימור סון הר מלך יו"ר הוועדה לתמלוגי הגז ברוטציה. למעשה, כלל חברי סיעת עוצמה יהודית קיבלו תפקידים - 3 שרים, סגן שר ושני ראשי ועדות.
גם ש"ס דרשה את משרד הנגב, הגליל והפריפריה ובעקבות זאת הוא פוצל - ומפלגתו של אריה דרעי תקבל את תיק הפריפריה. בליכוד שואפים להגיע להסכמים דומים על התפקידים עם יתר השותפות בתחילת השבוע, כדי להכניס את הציונות הדתית לאותו מסלול. המטרה היא לחתום עם ש"ס ביום ראשון ולאחר מכן עם יהדות התורה - וכך לבודד את בצלאל סמוטריץ' ולהשאיר אותו אחרון, כדי להגביר על הלחץ הציבורי עליו.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו
בן גביר ונתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
בהודעה המשותפת לליכוד ולעוצמה יהודית נכתב כי שתי הסיעות הגיעו לסיכום בנושא התפקידים בממשלה הבאה. הנספח מקרב את חתימת ההסכם המלא שיכלול תקציבים, נושאים מהותיים וקווי יסוד. הנספח להסכם מצטרף לסיכומים בשבוע החולף, לפיהם יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, יחוקק חוק דרומי מורחב שיאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסים וחוק הפרוטקשן שבצידו עד 10 שנות מאסר.
לפי הסיכום, במשרד לביטחון לאומי ייכללו בין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש. בן גביר, שיעמוד כאמור בראש המשרד, יכהן גם כשר בקבינט וחבר ועדות השרים השונות. עוד סוכם כי "לטובת חיזוק המשילות, הסדר הציבורי, הביטחון האישי, המלחמה בארגוני הפשע והפרוטקשן, יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא".