הרב שלמה משה עמאר סירב אתמול (יום ה') ללחוץ את ידו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, אחרי שהשניים נפגשו בהלווייתו של סרן ישראל יודקין (22) – קצין בגדוד "נצח יהודה" שנהרג מירי צלף בצפון רצועת עזה. נוסף על כך, לפני שאוחנה החל לנאום, עמאר – ממנהיגי הציבור החרדי-ספרדי – עזב את בית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.
הרב עמאר נגד מינוי אוחנה ליו"ר הכנסת אחרי ההשבעה

הלווייתו של סרן ישראל יודקין ז"ל

2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה והרב שלמה עמאר
(צילום: ירון ברנר, AFP)
הסיפור פורסם לראשונה באתר וואלה. בסביבת שני הצדדים אישרו את הדברים, אך סירבו להגיב עליהם ישירות. עמאר, שלא רצה ללחוץ את ידו של אוחנה בגלל נטייתו המינית, הניח יד על עיניו כדי לומר "שמע ישראל". לאחר מכן הוא סירב לשבת בסמוך אליו, והבהיר לאנשי הצבא שארגנו את ההלוויה כי אם אוחנה יוזמן להספיד לפניו – הוא יעזוב מיד את המקום.
בסופו של דבר הרב ספד ללוחם לפני יו"ר הכנסת, וכשהאחרון עלה לדבר – נטש. "הרב מכבד את המשפחה ואת החייל", אמר מקורב לעמאר. "ההורים עצמם ביקשו שיגיע להלוויה להספיד – וכך עשה, כפי שהוא נוהג במקרים אחרים, בלי שידע מראש שגם אוחנה יהיה נוכח במקום. העמדות ההלכתיות והתורניות של הרב בנושאים האלה מאוד ברורות".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של סרן ישראל יודקין ז"ל
הלווייתו של סרן ישראל יודקין ז"ל
סרן ישראל יודקין ז"ל וההלוויה, אתמול
(צילום: עמית שאבי)
זו לא הפעם הראשונה שבה עמאר – שמכהן כרב הראשי הספרדי לירושלים, ובעבר היה הרב הראשי הספרדי לישראל – נוהג בבוטות כלפי אוחנה. בסוף 2022, אחרי השבעתו של אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת, טען עמאר כי "כל העניין הזה של התועבות, היום מרוממים אותן למעלה. עושים מזה גאווה ברבים ומצעדים, ועכשיו גם ממנים אותם לתפקידים שהם נקראים לתפקידים מכובדים. כבר איבדו את כל הבושה". לדברי עמאר, "השם ירחם שהפרעות האלה לא יביאו רעות לעם ישראל".
עמאר הביע אז ביקורת על ההצבעה של הפוליטיקאים הדתיים והחרדים בעד המינוי של אוחנה: "לצערי גם אנשים שנחשבים יראי שמיים תמכו. זה בושה שאין כדוגמתה. אנשים שמייצגים תורה ודת – ירחם הקדוש ברוך הוא". לדבריו, ההצבעה בעד המינוי היא "דבר חמור מאוד. זה כמו אנשים שומרי שתורה שהולכים לחתונות (של זוגות חד-מיניים)".