הרב שלמה עמאר מתבטא נגד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה

המינוי של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) ליו"ר הכנסת נחשב לפורץ דרך בהיותו חבר הקהילה הלהט"בית הראשון שמכהן בתפקיד, אך נדמה שהוא לא עובר בצורה חלקה בגרון לחלק מהשותפים הקואליציוניים. זה התחיל בנאום ההשבעה שלו, כאשר אוחנה דיבר על קהילת הלהט"ב ועל בן זוגו, חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש (יהדות התורה) הרכינו את ראשם. זה המשיך בהשתלחות אתמול באוחנה של הרב מאיר מאזוז הנחשב למקורב הן ליו"ר ש"ס אריה דרעי, הן ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר והן לשר התקשורת שלמה קרעי. כעת, נראה שגם לרב הראשי הספרדי לשעבר שלמה עמאר יש מה להגיד בנושא.
בשיעור תורה שהתקיים ביום חמישי האחרון, יום השבעת הממשלה החדשה ויום מינויו של אוחנה, אמר הרב עמאר כי "כל העניין הזה של התועבות, היום מרוממים אותן למעלה. עושים מזה גאווה ברבים ומצעדים, ועכשיו גם ממנים אותם לתפקידים שהם נקראים לתפקידים מכובדים. כבר איבדו את כל הבושה". לדברי עמאר, ממנהיגי הציבור החרדי-ספרדי, "השם ירחם שהפרעות האלה לא יביאו רעות לעם ישראל".
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
הרב מאזוז על אוחנה: "נגוע במחלה"
(צילום: ערוץ כנסת)
2 צפייה בגלריה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה
גפני ופרוש הרכינו ראש בנאום הבכורה
(צילום: חזקי ברוך, ערוץ 7)
עמאר, שמכהן כיום בתור הרב הראשי לירושלים, הביע ביקורת על ההצבעה של הפוליטיקאים הדתיים והחרדים בעד המינוי של אוחנה: "לצערי גם אנשים שנחשבים יראי שמיים תמכו. זה בושה שאין כדוגמתה. אנשים שמייצגים תורה ודת - ירחם הקב"ה". לדבריו, ההצבעה בעד המינוי היא "דבר חמור מאוד. זה כמו אנשים שומרי שתורה שהולכים לחתונות (של זוגות חד-מיניים)".
המתקפה של הרב מאזוז אתמול התרחשה במהלך שיעורו השבועי, שבו אמר כי הוא אוחנה "נגוע במחלה". על מצעד הגאווה אמר כי מדובר ב"בהמות שהולכות על שתיים", והוסיף "יגיע זמן שישאלו כל אחד: אתה שייך למצעד הגאווה או מצעד הענווה?".
מאזוז, ראש מוסדות "כסא רחמים", המשיך להזהיר מפני מצעד הגאווה: "להתרחק מזה! אתה רואה אנשים הולכים ומתפארים, מצעד הגאווה בירושלים". הוא אף המליץ לתושבי העיר: "סגור את החלונות, תאמר לילדים: יש פה מצעד הבהמות, איו לכם מה להסתכל עליו. יש פה בהמות הולכות על שתיים. מה נעשה להם?".
נאום הבכורה של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
(צילום: ערוץ כנסת)

בהמשך הזכיר הרב את יו"ר הכנסת אוחנה בלי להזכירו בשמו ורמז כי אסון מירון נגרם בגלל נטייתו המינית, כמי שהיה אחראי על ההילולה כשר לביטחון הפנים: "לפני שנתיים היה משהו בל"ג בעומר ואומרים ששר הדתות או איזה שר שם שממונה על מירון הוא בעצמו נגוע במחלה הזאת. אז זה שאלה מה שקרה לנו? קרה!".
אורי קידר מנכ"ל ישראל חופשית, הגיב לדברים ואמר: "הקמת הממשלה החדשה היא הזמן לאמירות חשוכות של רבנים קיצונים שבוודאי יצוצו כפטריות אחרי הגשם. מנהיגי המדינה לא יפצו פה, סנקציות לא יוטלו וגינויים לא יושמעו כנגד מי שחי מכספי ציבור ובו בעת בוחר להסית נגדו. נגזרה עלינו תקופה בה רבנים קיצוניים יפזרו אמירות חשוכות אל מול שתיקה קואליציונית רועמת, אבל בניגוד לנבחריו הציבור בישראל לא ישתוק ולא ישב בשקט. נעמוד על רגלינו האחוריות לפני שאמירות כאלה יעברו בשתיקה".
בתוך כך, ברוך מרזל, איש הימין הקיצוני ועד לא מזמן חבר במפלגת עוצמה יהודית, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "חילול ה'" בתגובה לתמונה של בן גביר עם אוחנה. בן גביר, שנראה בתמונה מחובק על-ידי אוחנה, כתב: "מזל טוב לחברי אמיר אוחנה על היבחרו למועמד הקואליציה ליו"ר הכנסת. איש גדול עם לב גדול והאיש הנכון לתפקיד החשוב הזה".