בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול (ראשון) את מעצרו של אלעד לוי, כוכב הרשת החשוד בעבירות מין, בהן אונס, עד ליום חמישי הקרוב.

זהו דיון הארכת המעצר השני של לוי, שמרבית העבירות המיוחסות לו התרחשו לפני כמה שנים. מאז מעצרו הגיעו למשטרה נשים נוספות להגשת תלונה - השמינית שבהן אירעה השבוע.
המשטרה מנסה להציג בחקירתה כי ללוי היה דפוס פעולה ברור, שכן לפי העדויות הוא ידע את גיל הצעירות, חלקן נערות, והכיר את רובן במסגרת צילומים לסרטונים שפרסם ברשת.
עורך הדין שי שורר, המייצג את לוי, ניסה להפריך את טענות המשטרה פעם אחר פעם. הוא טען כי קיימים סרטון וידאו והקלטה שבה אחת הצעירות סיפרה כי ברצונה לסחוט מלוי כספים. אותה צעירה התלוננה במשטרה על אופן חיבור המיקרופון במהלך צילומי סרטון, ותלונתה נחשבת לאחת ההאשמות הפחות חמורות בתיק. המשטרה, מנגד, הסבירה כי הצעירה בעצמה העידה על קיום ההקלטה והסרטון.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר של כוכב הטיקטוק שנחשד בביצוע עבירות מין
הארכת מעצר של כוכב הטיקטוק שנחשד בביצוע עבירות מין
לוי בהארכת מעצרו הראשונה, יום שני
(צילום: שאול גולן)
עוד טען עו"ד שורר כי צעירה אחרת התאכזבה מכך שלא התפתח בינה לבין לוי קשר רציני, והיא אף שלחה לו הודעה יום לאחר המקרה. צעירה נוספת, כך טען, הציגה ללוי תעודת זהות מזויפת.
נציג המשטרה השיב כי כלל הטענות נבדקו. "בסופו של יום יש כאן שמונה קורבנות המספרות על דפוס פעולה של החשוד החוזר פעם אחר פעם. אנחנו מבקשים לתת ליחידה החוקרת להמשיך ולעשות מאמצים כדי לסיים את החקירה ולבצע את כל הפעולות שנותרו למען הגעה לצדק".
השופט ניסה להגיע להסכמות בין הצדדים על אורך הארכת המעצר, אך כאשר הדבר לא צלח, פסק כי מעצרו של כוכב הרשת יוארך כאמור עד 18 באפריל. השופט הפציר במשטרה לבצע את פעולות החקירה בנות השיבוש עד אז, שכן לאחר ביצוען - בשל העובדה שלחשוד אין עבירות קודמות - יהיה אפשר לשקול חלופת מעצר.
עו"ד שי שורר אמר ל-ynet בסוף הדיון: "כפי שסברנו בדיון הראשון, ישנם בתיק קשיים ראייתיים קשים. מרשי משתף פעולה בחקירה, ולראיה בית המשפט ראה שיש קשיים לא מבוטלים המובילים לשקילת חלופת מעצר. אני מאמין שבדיון הבא הוא ישוחרר לחלופת מעצר".
הפרשה הנוגעת ללוי בן ה-35, תושב מעלה אדומים, נחשפה לפני פחות מחודשיים, אז התלוננו נגדו שלוש צעירות. לוי הכחיש באותה עת את המיוחס לו. המשטרה מסרה כי עצרה אותו בחשד ל"ביצוע עבירות מין במספר נשים צעירות, חלקן בזמן שהיו קטינות, בשנים האחרונות. לאחר שביצע את המעשים המיניים, הוא איים על הקורבנות שלא יספרו, ובכך שיבש הליכי משפט".

אזהרה - עדויות קשות לקריאה. לפי הודעת המשטרה, החקירה בעניינו הייתה סמויה ובמהלכה נגבו עדויות ממספר קורבנות - וכעת לוי נעצר. בין היתר נטען על ידי אחת המתלוננות, דוגמנית, כי לוי אנס אותה במכוניתו כשהייתה בת 16, לפני כ-7 שנים. בחודש פברואר פורסמה ב-ynet עדותה של הדוגמנית, מ', שתיארה כי התקרית התרחשה בתום צילומים לאחד מהסרטונים שערך. "הסרטון צולם בבר בראשון לציון, וגם ליהי אשתו הייתה שם. כשסיימנו בערב רציתי לחזור לבית של סבתא שלי, שגרה קרוב לאלעד, והוא הציע לתת לי טרמפ. במהלך הנסיעה הוא עשה כל הזמן עצירות, שאל אותי שאלות פרטיות ואם אפשר לגעת בי בבטן. שמתי לב שזה מסלים ואמרתי לו שאני בת 16. הוא ענה שאני נראית גדולה.
"בשלב מסוים הוא שאל אותי אם אני יכולה להריח את הבושם שלו. הייתי ילדה, לא חשדתי בכלום, ונשענתי להריח את הבושם שלו - ופתאום במאית שנייה הוא לקח את היד, ואיכשהו, הגיע לשורט שלבתי, הסיט אותו ודחף אצבע לאיבר המין שלי. הייתי בהלם, תמיד שמעתי מתלוננות שאומרות שיש קיפאון ואז הבנתי על מה הן מדברות. הייתי בתולה ולא ראיתי איבר מין גברי לפני כן, ואני זוכרת שהוא ניסה לקחת לי את היד כדי שאענג אותו בזמן נסיעה. האירוע הזה נגמר כשהגענו לבית של סבתא שלי, הוא לא נתן לי ללכת ואז איזה שכן מהבניין צעק לעברו, ובזכות זה הוא נבהל והפסיק. הוא אמר 'נמשיך ביום ראשון'".
מתלוננת נוספת, רוני לוין, טוענת שלוי אנס אותה ביולי 2021, כשהייתה בת 16. והסכימה בפברואר האחרון לפרסם את עדותה בשמה. "עבדתי בקפה אלנבי בבאר שבע, ויום אחד אלעד ישב שם עם דוגמניות וקרא לי. הוא אמר שאני יפה ושהוא רוצה לצלם אותי", סיפרה. "אמרתי שזה פחות מתאים ושאני קטינה. הוא ביקש את המספר ודיברנו בווטאסאפ. אחרי בערך חודשיים פגשתי אותו במסיבה של סקאזי והוא הציע לי ולשתי חברות להמשיך למסיבה במועדון שלוותה בערב. לא חששתי כי יש לו תדמית של איש משפחה.
"בשלוותה הוא דחף לי המון צ'ייסרים ורצה שאני אשתה. באותו ערב פשוט הייתי מטושטשת ולא יכולתי לעמוד על הרגליים, וגם במועדון הוא ביקש שאביא לו נשיקה, 'לא של דודה'. כשיצאנו מהמסיבה והוא כמעט לקח אותי על הידיים, אני זוכרת שהוא הכניס אותי לחדר במלון בניגוד לרצוני עד הבוקר. לא יכולתי לדבר, אני לא זוכרת אפילו את הנסיעה לשם ואיך יצאנו מהאוטו. הדבר היחיד שאני זוכרת זה שעלינו במעלית של המלון, ואז נכנסנו לחדר הוא אמר 'תורידי את המכנס, תרגישי בבית'. הייתי ילדה בת 16. ואז הוא התחיל לעשות מעשים, התחלתי להבין מה קורה וקפאתי. הייתי שם עד הבוקר. הוא ידע שזה לא בהדדיות".
מתלוננת אחרת תיארה גם היא שהותקפה מינית על ידי לוי בשנת 2017: "הייתי מטופלת בחדר נפגעות תקיפה מינית בבית חולים בדרום הארץ מיד אחרי המקרה, ככה שיש לי את כל הראיות - פשוט פחדתי להגיש תלונה. עשו לי בדיקות דם וקיבלתי טיפול תרופתי נגד מחלת האיידס למשך 30 ימים. מצאו סימנים כחולים וחתכים שמוכיחים שהמעשה נעשה בניגוד לרצוני. יש גם DNA שלו עליי ועל הבגדים שלי".