עוד ירידה במספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה: מספר החולים שמצבם קשה עומד הערב (יום ב') על 258, ומתוכם 144 מחוברים למכונות הנשמה. לשם השוואה, בתחילת החודש היו 611 חולי קורונה במצב קשה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-78% מחולי הקורונה שמצבם קשה אינם מחוסנים כלל.
בקרב החולים קשה הם בני פחות מ-60 שיעור הבלתי מחוסנים גבוה יותר, והוא עומד על כמעט 90%. מתוך החולים קשה - 125 בני פחות מ-60, כלומר קצת פחות מחצי. מהנתונים עולה ש-112 מתוך אותם חולים אינם מחוסנים, שמונה מחוסנים - אך הם קיבלו את החיסון השני לפני יותר מחצי שנה ואילו רק חמישה מהם מוגדרים מחוסנים. כלומר: רק 4% מהחולים קשה שטרם מלאו להם 60 הינם מחוסנים.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון. הנתונים מעודדים
(צילום: רויטרס)
למעשה, נכון לעכשיו יש 33 חולים קשה שהתחסנו במנת הדחף או שקיבלו את מנת החיסון השנייה בחמשת החודשים והם מוגדרים מחוסנים על פי הגדרת משרד הבריאות. בקרב בני 40 עד 49 יש מחוסן בודד שמאושפז במצב קשה, ובקבוצת הגיל 50 עד 59 עוד ארבעה.
גם מספר הנדבקים החדשים ממשיך להיות נמוך יחסית לשבועות הקודמים: עד כה אובחנו היום 579 חיוביים לקורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-1%. החדשות הטובות מגיעות גם מנתוני מספר החולים קשה החדשים: אתמול נוספו שמונה חולים חדשים, הנתון הנמוך ביותר מאז 16 ביולי. היום נוספו עוד 13 חולים קשה חדשים. בשיא הגל הרביעי היו כמה ימים שבהם נוספו יותר מ-100 חולים חדשים.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,055 חולי קורונה, שניים מהם היום. אתמול, כך לפי נתוני משרד הבריאות, נפטר אדם אחד. שני הנפטרים היום הם בני יותר מ-60, שלא התחסנו בכלל.

לצד הנתונים המעידים על המשך דעיכת הגל הרביעי בישראל, במערכת הבריאות כבר נערכים לשלב הבא במאבק בנגיף - חיסון ילדים בני 5 עד 11. מחר יערוך ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, דיון במתן אישור לחסן את הילדים הגילים הללו בחיסון שפיתחה פייזר. ההערכה היא כי הוא ייתן אור ירוק למהלך, ושכבר בעוד כשבועיים יתחילו לחסן ילדים בארצות הברית.
בישראל, כך מעריך פרויקטור הקורונה פרופק סלמאן זרקא, המבצע לחיסון הילדים יחל תוך פחות מחודש. בריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר כי "אנחנו מאמינים שזה יהיה בחצי השני של נובמבר", כלומר בעוד כשלושה שבועות. "אנחנו נקיים דיון בישראל ונחליט איך מתייחסים, הדברים הם לא אוטומטיים", הוסיף זרקא בהתייחסות לדיון הצפוי בישראל לאחר אישור ה-FDA. "אני מחכה קודם לקבל את כל התמונה השלמה של ה-FDA, לקבל את הנתונים של ה-FDA".