סופות טורנדו קטלניות בדרום מזרח ארה"ב, וטמפרטורות מקפיאות באזורים רבים אחרים, גבו את חייהם של שבעה בני אדם לפחות. מזג האוויר הקיצוני גרם להפסקות חשמל נרחבות ולשיבושים במבצע החיסונים לקורונה. בעקבות גל הקור יותר מ-150 מיליון מתושבי ארה"ב – כחצי מכלל אוכלוסיית המדינה – נמצאים תחת אזהרת מזג אוויר כלשהי.
באזורים רבים מזג האוויר הקיצוני יימשך עד יום שישי. החזאים מצפים לברד ושלג של עד 10 ס"מ ממדינות הדרום עד לצפון מזרח ארה"ב. המטאורולוגית לארה פגאנו, משירות החיזוי הלאומי במרילנד, אמרה: "אנחנו מכריזים על מערכת סערה בדרגה מספר 2, עם מיקום דומה מאוד לסופה הקודמת". היא התייחסה למערכת שהקפיאה את ארה"ב בימים האחרונים והביאה שלג כבד וברד מאוהיו במערב התיכון עד ריו גרנדה בדרום מערב ארה"ב.

8 צפייה בגלריה
שלג ברד גל קור מקפיא ריצ'רדסון טקסס ארה"ב
שלג ברד גל קור מקפיא ריצ'רדסון טקסס ארה"ב
מזג אוויר קיצוני בטקסס
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
הומלס טקסס שלג גל קור ארה"ב
הומלס טקסס שלג גל קור ארה"ב
(צילום: רויטרס)
המטאורולוגית פגאנו סיפרה שמסה של אוויר ארקטי הורידה אתמול את הטמפרטורות באזורים רבים לשפל היסטורי. בעיר לינקולן בנברסקה נמדדו מינוס 35 מעלות צלזיוס – ובכך נשבר שיא שנקבע שם ב-1978, אז נמדדו מינוס 27 מעלות. באזור דאלאס-פורת וורת' בטקסס, שם מזג האוויר בדרך כלל נוח וחמים, נשבר שיא של יותר מ-100 שנה: במקום נמדדו מינוס 17 מעלות צלזיוס. השיא הקודם היה 11 מעלות מתחת לאפס, והוא נקבע ב-1903. "זה פשוט מסוכן", אמרה המטאורולוגית פגאנו על הטמפרטורות המקפיאות בגל הקור הנוכחי.
בטקסס יותר מ-4.4 מיליון איש נשארו ללא חשמל בגלל תנאי מזג האוויר. באוזר יוסטון סגרו הרשויות את מתחמי החיסונים לקורונה, ומיהרו לחפש מתחסנים כדי לנצל בהקדם האפשרי כ-8,400 מנות של החיסון של מודרנה, שאוחסנו במתקן שבו הייתה הפסקת חשמל.
8 צפייה בגלריה
נזקי סופת טורנדו ב צפון קרוליינה גל קור ב ארה"ב
נזקי סופת טורנדו ב צפון קרוליינה גל קור ב ארה"ב
נזקי סופת הטורנדו בצפון קרוליינה
(צילום: AP)
מזג האוויר גרם למותם של ארבעה בני אדם בטקסס, אחד מהם נהרג בתאונה כשקרח הצטבר על הכביש. המתים האחרים הם הומלס ושניים שמתו מהרעלת פחמן דו חמצני.
בזמן גל הקור השתוללו בדרום מזרח ארה"ב לפחות ארבע סופות טורנדו. אחת מהן הייתה בפנהנדל של פלורידה, שתיים היו בדרום מערב ג'ורג'יה. הרביעית, הסופה הקשה מבין הארבע, גבתה את חייהם של שלושה בני אדם במחוז ברונסוויק בחופי צפון קרוליינה והרסה בתים באזור. 10 נפצעו בעקבות סופת הטורנדו.
פורסם לראשונה: 21:32, 16.02.21