24 שריפות פרצו לאורך היום (יום ד') בשדות קוצים ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. זה היום השביעי ברציפות שבו נמשך טרור הבלונים. בעקבות השריפות, אישר שר הביטחון בני גנץ - בעקבות המלצת הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וגורמי ביטחון נוספים - לצמצם את מרחב הדיג ברצועתת עזה מ-15 ל-8 מיילים ימיים באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

4 צפייה בגלריה
דייגים בעזה
דייגים בעזה
מרחב הדיג צומצם עד להודעה חדשה
(צילום: רויטרס)
מטעמו של גנץ נמסר כי "ההחלטה התקבלה לנוכח פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בימים האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל".


מכבאות והצלה במחוז הדרום נמסר כי צוותי הכיבוי, יחד עם צוותים מקק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע צה"ל ורכזי הביטחון השוטף הצבאיים פעלו לכיבוי הדליקות לאורך היום. כמו כן, היום החלה הפעלתה של המערכת ליירוט בלונים, שפעלה בעבר ורשמה הישגים מרשימים בשיעור של כ-90 אחוזים. עם זאת, המערכת ממוקמת באזור אחד בעוטף עזה ולא מספקת מענה לכלל הגזרה.
4 צפייה בגלריה
השריפות באזור הדרום
השריפות באזור הדרום
כוחות כיבוי בעוטף עזה
(צילום: דוברות כבאות והצלה )
בנוסף, במשטרת ישראל התקבל דיווח שלפיו בכניסה ליישוב בתחום המועצה האזורית אשכול אותרו בלונים, שאליהם חפץ חשוד. למקום הוזעקו כוחות משטרה וחבלן שקבע כי מדובר בבלון תבערה. מהמשטרה נמסר: "אנו שבים ופונים לציבור כי בכל מקרה מעורר חשד, יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך".
4 צפייה בגלריה
שריפה מבלון תבערה במתחם שיחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי
שריפה מבלון תבערה במתחם שיחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי
שריפה מבלון תבערה במתחם שיחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי
ב-72 השעות האחרונות אירעו 45 שריפות ביערות של הקרן הקיימת לישראל בדרום ו-850 דונם עלו באש. כמו כן, בשריפה ביישוב אור הנר, בשטח מרעה דרומי עלו באש כ-2,000 דונם. בנוסף, בשריפה בנתיב העשרה, נשרפו 350 דונם.

אתמול: שיא בטרור הבלונים - כ-60 שריפות הוצתו

לפי נתוני כיבוי אש, הוצתו אתמול כ-60 שריפות בעוטף עזה, ומאות דונמים עלו באש. כמות כזו של שריפות לא נראתה בעוטף עזה אפילו בקיץ 2018, בתחילת "צעדות השיבה" שגגרו עימותים קשים בגבול הרצועה.
רוב השריפות אתמול פרצו באזור כיסופים ובארי שבמועצה האזורית אשכול, ומולן פעלו צוותי כיבוי רבים ורכזי ביטחון מהיישובים עם לוחמי צה"ל.
מאז השבוע שעבר כילו השריפות קרוב ל-2,000 דונם של עצי יער ושדות חקלאים. בכל האירועים לא היו נפגעים.
4 צפייה בגלריה
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
בלוני תבערה בקיבוץ כיסופים
שריפה מבלון תבערה בעוטף עזה
(צילום: אבי רוקח)
באחת השריפות שפרצה באזור כיסופים פונתה משפחה בדואית שמתגוררת במאהל ומגדלת כבשים. מוקד אש נוסף היה במכתש בארי - שם נשרפו עשרות דונמים של שטחים שבהם בעלי חיים רבים.
בנוסף, פרצו שריפות במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב. חייל צה"ל שעבד על טרקטור ועסק בכיבוי שריפה נפצע בידו מדלת כלי הרכב. בנוסף התפוצצו כמה בלוני נפץ באוויר באזור שדרות והמועצה האזורית חוף אשקלון.
שלשום, נזכיר, לאחר יותר מ-30 שריפות שפרצו אתמול בכמה מוקדים באזור כתוצאה מבלוני תבערה, שאחד מהם אף הגיע עד באר שבע, הודיע שר הביטחון בני גנץ כי מעבר כרם שלום ייסגר לכניסת סחורות למעט ציוד הומניטרי ודלקים.
בחמאס הגיבו אתמול על סגירת המעבר: "זכותו של העם הפלסטיני לחיות בכבוד על אדמתו ולהיאבק למען הסרת המצור שנכפה עליו כבר 14 שנים. כל דרכי הלחץ והאיום הישראליים לא יועילו נוכח הרצון לשבור את המצור".
פורסם לראשונה: 16:50, 12.08.20