לקראת עימותים בהפגנה במוצ"ש? מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, חתם על רישיון ההפגנה מחר (מוצאי שבת) בעיר וציין שאחד התנאים לקיומה הוא התחייבות של המארגנים למנוע תהלוכה. בסעיף נכתב: "חל איסור לקיום תהלוכה לפני, במהלך או בסיום ההפגנה". בשבוע שעבר, נזכיר, יצאה צעדה מהבימה לכיוון מוזיאון תל אביב, שם התקיימה הפגנה עם במה ונואמים, שארגנו כמה גופים. כשעה לאחר מכן יצאה תהלוכה שנייה לכיוון מצודת זאב שאותה המארגנים כינו "צעדת לפידים נגד הממשלה".
עוד נכתב ברישיון ההפגנה כי "חל איסור על ירידה לכביש או חסימת צמתים או כל גרימת הפרעה לתנועה במהלך ההפגנה בכיכר הבימה".
2 צפייה בגלריה
יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא בסיור היערכות לקראת ההפגנה
יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא בסיור היערכות לקראת ההפגנה
יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא בסיור היערכות לקראת ההפגנה
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
מסמך ממשטרת ישראל לקראת ההפגנה בכיכר הבימה
מסמך ממשטרת ישראל לקראת ההפגנה בכיכר הבימה
רישיון ההפגנה - והתנאים לקיומה
ההפגנה בתל אביב, נזכיר, תתקיים מחר נגד המהפכה המשפטית שמובילים שר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע אמש כי בכוונתו להגיע להפגנה, שבה ינאמו שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'ה, ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי ואורה פלד נקש, האישה הראשונה שסיימה קורס חובלים לאחר שעתרה לבג"ץ.
מארגני המחאה מסרו כי "רשימת הדוברים בעצרת צומצמה והיא תבוסס על רוב נשי, ועל הבמה לא ינאמו פוליטיקאים מכהנים ולא נציגים של תנועה מסוימת או ארגון מסוים. הנואמים יקראו כולם להגן מכל משמר על הרשות השופטת כתנאי בסיסי והכרחי לשימור מדינת ישראל כדמוקרטיה שומרת חוק".
אתמול דווח כי המשטרה קיימה את הערכת המצב השבועית שלה, שעסקה בין היתר גם בהפגנות הצפויות במוצאי השבת בתל אביב ובירושלים. לפי המשטרה, תמונת המודיעין, שהוצגה גם לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהשתתף בדיון, מעלה "חשש להפרות סדר" בהפגנות. עם זאת, היום אמרו קצינים במשטרה כי "אנחנו לא מכירים דבר כזה. אנחנו ערוכים להפגנה הזו כמו לכל הפגנה אחרת שהייתה בתל אביב".
במהלך סיור היערכות היום לקראת ההפגנה, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא התייחס לביקורת על כך שהמחאה בשבוע שעבר התמקדה בנושא הפלסטיני, בין היתר עם הנפת דגלי אש"ף. שרגא אמר ל-ynet: "אנחנו לא ניהלנו את ההפגנה בשבוע שעבר. נמנענו מלהגיע בעקבות העובדה שארגונים אנטי-ציוניים השתלטו על המחאה. אין לי שום אחריות על מה שקרה בשבוע שעבר".
שרגא הוסיף כי הוא מקווה ש"רבבות בני אדם יציפו את הרחובות, למרות שככל הנראה ירד עלינו גשם. אנחנו קוראים לכולם להצטייד במעילים ובמטריות ולהגיע, כי עדיפים גשם וקור של דמוקרטיה ליברלית על חום הגיהנום של דיקטטורה פשיסטית". נציג המשטרה בסיור היה רב פקד מאיר סויסה, קצין המבצעים של מרחב תל אביב, שצפוי לנהל את ההפגנה. שרגא אמר כי תחושתו היא שגורמי המשטרה "מבינים את גודל האחריות שנמצאת על כתפיהם. אני מקווה שהשוטרים יאפשרו את חופש המחאה ולא יפגעו באף מפגין".
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "התנועה חתמה לראשונה על האישורים בתחילת השבוע, קודם ידיעה על צפי הצפוי של המשתתפים. לאור השינויים בנתוני הפתיחה, האישורים שונו לבקשתנו ולבקשת המשטרה. חשוב להדגיש שהתנועה לאיכות השלטון לא תכננה מלכתחילה צעדה ואיננה אחראית לצעדה".