לפחות שני בקבוקי תבערה הושלכו הלילה (בין חמישי לשישי) לעבר דירת מגורים של משפחה יהודית בשכונת שער העיר בלוד. בזמן השלכת הבקבוקים ישנה המשפחה בדירה. לא היו נפגעים באירוע והחשודים במעשה, שנמלטו מיד אחרי שהשליכו את בקבוקי התבערה, טרם נעצרו. תושבי השכונה הסמוכה לתחנת הרכבת בעיר, שמתאפיינת בעיקר בתושבים בני קהילת חב"ד, נערכו מבעוד מועד למקרי חירום לאור הפרעות האחרונות בעיר והחזיקו מטפי כיבוי אש בבית. הם הצליחו להשתלט על הלהבות.
4 צפייה בגלריה
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
אחד החשודים עם בקבוק התבערה הבוער בידו
מהמשטרה נמסר כי בקבוקי התבערה הושלכו אל בניין ברחוב בעל התניא וכי לא היו נפגעים ונגרם נזק קל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.
בקבוקי התבערה הושלכו בעיצומו של המבצע המשטרתי "חוק וסדר" שמתנהל בארץ ונועד להביא את המתפרעים מהשבועות האחרונים לדין. אתמול הודיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי המבצע יוארך בשבוע. על-פי נתוני המשטרה, עד כה נעצרו במבצע 348 חשודים, רבים מהם ביישובים ערביים. לצד זאת, מאז תחילת הפרעות נעצרו בסך הכול 1,938 והוגשו 175 כתבי אישום, חלקם מרובי נאשמים. אל דירת המגורים שאליה הושלכו הלילה בקבוקי התבערה הגיעו ראש העיר לוד יאיר רביבו וחבר המועצה עמיחי לנגפלד.
4 צפייה בגלריה
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
בקבוק תבערה הושלך לעבר דירה של יהודים בלוד
מתוך התיעוד: להבה בדירה (מימין), אחרי השלכת בקבוק התבערה
4 צפייה בגלריה
הדירה שלעברה הושלך בקבוק תבערה בלוד אחרי הכיבוי
הדירה שלעברה הושלך בקבוק תבערה בלוד אחרי הכיבוי
הדירה, אחרי כיבוי האש
4 צפייה בגלריה
ראש העיר לוד יאיר רביבו סמוך לדירה שלעברה הושלכו בקבוקי תבערה
ראש העיר לוד יאיר רביבו סמוך לדירה שלעברה הושלכו בקבוקי תבערה
ראש העיר לוד יאיר רביבו (בלבן, משמאל) בזירת האירוע

בשבוע שעבר, לאור רגיעה יחסית בעיר, הוחלט להוציא מלוד שלוש פלוגות מג"ב שהגיעו למקום במטרה לתגבר את כוחות המשטרה בשל הפרעות ברחובות. התושבים בעיר טענו כי הם ננטשו והופקרו לגורלם, כלשונם. התושבים מצדם דיווחו שסבלו מאירועים אלימים מצד ערבים, בהם יידוי אבנים, בקבוקי תבערה, ירי וגילויי אלימות אחרים, גם בזמן שלוחמי מג"ב שהו בעיר.
במהומות שאירעו בשבועות האחרונים בלוד נרצח יהודי תושב העיר, יגאל יהושע (56) במסגרת לינץ'. הוא נפגע בראשו מלבנה והוכה בידי פורעים בהפרות סדר. על-רקע המהומות נאלצו עשרות משפחות להתפנות מבתיהן בעיר ועשרות כלי רכב ניזוקו. בלילה לפני הלינץ' ביגאל יהושע, נורה למוות מוסא חסון, צעיר ערבי בן 25, בשכונת הפרחים בעיר. בבוקר שאחרי נעצר יהודי בן 34, תושב לוד, בחשד למעורבות במעשה, אך בהמשך הוא שוחרר. לפי תיעוד מאותו הלילה, הוא היה מאוים בהשלכת בקבוקי תבערה.

במסגרת הופעה בפני הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית אתמול אמר ניצב-משנה יגאל עזרא, ראש מחלקת (רמ"ח) סיכול פשיעה במשטרה כי להערכתו, בין 8,000 ל-10,000 כלי נשק בלתי-חוקיים מסתובבים במגזר הערבי בישראל. "תוספת של כ-3,000 שוטרים תהיה בקלות שובר השוויון ותהווה ערך מוסף בהתמודדות עם הפשיעה", אמר עזרא. "אני מזכיר לכם שזה לא רק אותו שוטר שנמצא ברחוב ומשפיע, אלא גם אותו שוטר שנמצא מאחור, החוקר, היומנאי, התביעות, כל המערכים האלה שהם מערכים תומכים של כל הכוחות האופרטיביים שנמצאים בשטח".
הוא התייחס גם לפרעות שליוו את מבצע שומר החומות. "האירועים מאוד מצערים ואנחנו נמצאים שם עם צוותי החקירה כדי לראות ולשקף את המציאות ובסופו של דבר להוציא את הצדק לאור ולבוא חשבון עם אותם עבריינים", אמר עזרא. הוא הודה כי "זו מכת מדינה ואנחנו באמת עושים מאמצים גדולים כדי להוריד את עקומת הפשיעה".