4 צפייה בגלריה
הפרות סדר אלימות בצפון רצועת עזה
הפרות סדר אלימות בצפון רצועת עזה
עשרות פלסטינים התפרעו והשליכו מטענים סמוך לגדר המערכת
צה"ל תקף לפנות ערב (שישי) באמצעות כלי טיס עמדה צבאית של חמאס בצפון רצועת עזה. כך הודיע דובר צה"ל, וציין כי התקיפה התבצעה על רקע הפרות הסדר האלימות שהתרחשו בסמוך לגדר הגבול בשעות האחרונות.
עוד נמסר כי במהלך הפרות הסדר הופעלו מטענים והושלכו רימוני רסס לעבר כוחות צה"ל. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, שנערכו להפרות הסדר והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.
התקיפה, שהתבצעה באמצעות מל"ט מסוג "זיק", אירעה בין מעבר קרני לשכונת סג'עיה, שם התרחשה הפגנה אלימה שחמאס לא פעל לרסן. עמדת חמאס שהותקפה נמצאת במוקד הפרות הסדר בימים האחרונים, והיא הייתה ריקה בעת התקיפה, לאחר שהפעילים בה הוזהרו על ידי צה"ל לצאת ממנה מבעוד מועד. בצבא החליטו לתקוף את העמדה כדי להשיב את ההרתעה שנשחקה באזור, ולחדד את המסר לחמאס שאמון על שמירת הסדר בצד העזתי של הגבול.
אחד מבכירי חמאס, איסמעיל רדואן, התייחס לתקיפת צה"ל ואמר כי "על הכיבוש מוטלת האחריות המלאה לכל הסלמה נגד עמנו והמקומות הקדושים". מוקדם יותר דווח כי כוח צה"ל פעל מול עשרות פלסטינים שהתפרעו והשליכו חזיזים ואבנים על הגדר סמוך לגבול. כמו כן, כמה פיצוצים נשמעו ליד גדר המערכת ממזרח לחאן יונס, בדרום הרצועה.
בעקבות ההתפרעויות, ועוד לפני שצה"ל תקף את עמדת חמאס, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 12 בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני מירי צה"ל במזרח הרצועה, וכי התשעה הגיעו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
שלשום, חמישה פלסטינים נהרגו במהלך ניסיון לפוצץ מטען חבלה על גדר המערכת, במהלך הפגנות נגד צה"ל בצפון הרצועה. המתפרעים התכוונו להשליך את המטען, וככל הנראה נפצעו בעקבות טעות.
בהפגנה השתתפו כמאה עזתים, בזמן שכוחות צה"ל פעלו ממול כדי לוודא שאין חצייה של הגדר. לטענת הפלסטינים, הכוחות גם ירו לעברם ו-19 נפצעו.
התקיפה האחרונה של צה"ל ברצועה התבצעה לפני כחודשיים, בתגובה לשיגור חמש רקטות לעבר שדרות, אחרי מבצע "בית וגן" בג'נין. חמש הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, וכשלוש שעות לאחר מכן, דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף ברצועת עזה.