בית משפט השלום בנצרת גזר הבוקר (יום ה') שלושה חודשי עבודות שירות על לילך אמסלם, סייעת מגן גילבי בעפולה, שהודתה והורשעה בתקיפת ארבעה פעוטות. הורי הקורבנות הביעו תרעומת על ההחלטה: "היא פגעה בילדים שלנו, הם חווים טראומות בגללה עד היום, שלושה חודשי עבודות שירות זה בדיחה".
אימהות לילדים בגן הגישו תלונה נגד הסייעת ביולי 2019 לאחר שהבחינו בסרטונים ממצלמות אבטחה כיצד אמסלם נוהגת באלימות כלפי ילדיהן. בעקבות כך הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הסייעת, ולפני חודשיים הודתה הסייעת בעובדות כתב האישום והורשעה בתקיפת ארבעת הפעוטות. בדיון בחודש שעבר הביעה הסייעת חרטה על המעשים והתנצלה בפני האימהות על מעשיה.
2 צפייה בגלריה
לילך אמסלם בבית המשפט
לילך אמסלם בבית המשפט
הסייעת לילך אמסלם בבית המשפט, הבוקר
(צילום: עידו ארז)
לפי כתב האישום, אמסלם הכתה בין היתר פעוט בראשו, לפעוט אחר היא משכה בשערו האסוף, ופעוטה נוספת היא משכה ביד והרימה אותה באוויר. בדיון הקודם נדהמו ההורים לגלות כי הפרקליטות מבקשת לגזור על הסייעת עבודות שירות בלבד. הבוקר הטילה השופטת דלית שרון-גרין על אמסלם עונש של שלושה חודשי עבודות שירות.
עם הגעתה של הסייעת הבוקר לבית המשפט, הטיחו בה כמה מההורים: "זה לא יעזור לך, העונש שלך מבורא עולם, את תקבלי את העונש שלך מאלוהים. מפלצת, מכשפה, אישה רעה, שאלוהים ישלם לך. תסתירי את הפנים שלך תקופת ילדים, תתביישי".
2 צפייה בגלריה
גזר דין ללילך אמסלם, בית משפט השלום נצרת
גזר דין ללילך אמסלם, בית משפט השלום נצרת
הורי הפעוטות בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
עדיה מנשקו, אם לאחד הקורבנות, אמרה בדמעות בעקבות גזר הדין: "זו תחושת אכזבה, אף אחד לא יכול להבין מה עבר אלינו מהרגע שהבנו מה שהיא עשתה. היא ריסקה לי את הילד. נכון, ידעתי שלא תהיה פה ענישה חמורה, אבל שלושה חודשים של עבודות שירות? לזה לא ציפיתי, ואני פשוט מאוכזבת ממערכת המשפט שזה המסר שהיא מעבירה הלאה למי שפוגעת בילדים".
יוסי חברה, מנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אמר: "הסייעת הזאת הורשעה בתקיפת פעוטות! דברים מזעזעים. העונש שהיא קיבלה היום מבית המשפט, קשה להגדיר אותו בכלל כעונש. שלושה חודשי עבודות שירות... על זה בדיוק מטה המאבק נלחם. בושה למערכת המשפט ולפרקליטות מחוז צפון. מטה המאבק לא יוותר, החוק שמוביל ח"כ אופיר כץ להחמרת הענישה יעבור, וכל מי שתיגע בשערה מראשו של ילד תשב מאחורי סורג ובריח".