2 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
נתב"ג. ארכיון
(צילום: יריב כץ)
הממשלה אישרה אחר הצהריים (שישי) במשאל טלפוני להוציא את בולגריה, ברזיל וטורקיה מרשימת המדינות שאליהן אסורה הטיסה מישראל בשל מצב התחלואה בנגיף הקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום שני הקרוב, ובכך לא תהיינה עוד מדינות ברשימה "האדומה" שהיציאה אליהן אסורה.
משמעות ההחלטה היא שכל בעלי התו הירוק, שיתעדכן ביום ראשון, יוכלו לטוס לכל מדינה בעולם. טסים שלא יחזיקו בתו הירוק החדש יידרשו להיכנס לבידוד מלא עם חזרתם ארצה.
לקראת החלת התו הירוק החדש נרשמה עלייה בשיעור המתחסנים במנה השלישית: יותר מ-78 אלף קיבלו את מנת הבוסטר אתמול, אך אם הם קיבלו את החיסון השני לפני יותר מחצי שנה - בימים הקרובים הם לא ייהנו מתו ירוק. הם יקבלו מחדש את הזכאות לתו שבוע לאחר קבלת החיסון. עלייה נרשמה גם במספר המתחסנים במנה ראשונה אתמול - יותר מ-11 אלף ישראלים.

במשטרה נערכים לשינוי בתו הירוק, ויתמקדו באכיפה בערים האדומות, באירועים גדולים כמו מגרשי כדורגל, אולמות ופסטיבלים וכן במינוי נאמני קורונה בעסקים ובאולמות האירועים המחויבים בכך. בימים הראשונים של האכיפה המשטרה תתמקד בהסברה ולא בחלוקת דו"חות.
מוקדם יותר נרשם עימות בין שרי הממשלה על חובת סריקת התו הירוק בעסקים. רוב השרים תמכו בכך במשאל טלפוני, אולם שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין התנגדו - ובעקבות דרישתם יתקיים בקבינט הקורונה דיון נוסף בשאלה אם הצגת התו עצמו לא תספיק עוד, ותהיה חובה לסרוק את הברקוד. הדיון ייערך ביום ראשון - לאחר כניסתו לתוקף של התו הירוק החדש.
2 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
ביום ראשון - התו הירוק יעודכן
(צילום: gettyimages)
בתוך כך, בנתוני התחלואה נמשכת מגמת השיפור: שיעור החיוביים לקורונה בבדיקות אתמול עמד על 3.8% ב-115 אלף בדיקות. בסך הכול 4,313 ישראלים אומתו אתמול כנדבקים בנגיף, מתוכם 2,479 תלמידים - 56%. כ-100 אלף תלמידים עדיין לא יכולים להגיע למוסדות החינוך - קרוב ל-24 אלף הם חולים פעילים, יותר מ-76 אלף נמצאים בבידוד.
פרט לעלייה במספר המתחסנים, חדשות טובות אחרות נקשרות לירידה נוספת במספר החולים קשה. לפי נתוני משרד הבריאות מספרם כעת הוא 607, לאחר שבתחילת השבוע עוד היה גבוה מ-700. מבין החולים קשה, 214 מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 7,761 ישראלים מסיבוכי הקורונה.