2 צפייה בגלריה
ראשד דויקאת
ראשד דויקאת
ראשד דויכאת
במשטרה מעריכים כי הצליחו לפענח את הרצח של תושב יפו ראשד דויכאת (35), שנורה למוות בספטמבר האחרון - תשעה חודשים אחרי שאחיו סראג' (22) חוסל בנסיבות דומות. חמישה תושבי יפו, בהם עבריין בכיר מאוד, נעצרו בחשד לרצח של ראשד.
המתנקשים ארבו לראשד בעת שנסע ברכבו, וירו בו מטווח קצר בשעת צהריים ליד בית החולים וולפסון בחולון. מיד לאחר הרצח העריכו במשטרה כי מדובר בחיסול חשבונות על רקע פלילי.
חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב ניהלו חקירה סמויה לבירור נסיבות הרצח, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים שונים וניתוח ממצאים פורנזיים, שהביאו לחשיפת זהות החשודים ברצח על רקע סכסוך בין חמולות ביפו.
הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי הימ"ר את חמשת החשודים. בחיפוש בבתיהם נתפסו ממצאים שעשויים להיות רלוונטיים לחקירה, ואלה הועברו לחקירה במשרדי היחידה.
בהמשך היום יובאו החשודים ברצח להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
סראג' דויכאת
סראג' דויכאת
סראג' דויכאת

האח סראג' דויכאת נורה למוות בדצמבר 2019 ברחוב מנדס פרנס פינת יפת ביפו. הוא עמד ליד בית עסק כשנפתחה לעברו אש על ידי רוכב אופנוע שנמלט מהזירה. צוותי מד"א פינו את סראג' לבית החולים וולפסון, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
ועדה דויכאת, אמם של השניים, סיפרה אחרי הרצח של ראשד: "מצבי הנפשי קשה מאוד. אני מתגעגעת לשני הבנים, כל היום אני יושבת ומחכה שהם ידפקו בדלת ויחבקו אותי. אני לא מעכלת שאיבדתי אותם. הייתי רוצה שהם יקברו אותי ואת בעלי, ולא שאני אקבור אותם".
האם אמרה אז עוד: "סראג' הלך בדרך רעה, אבל בשלב מסוים החליט לנטוש את המעשים הלא טובים, ולהתפרנס בכבוד. הוא הקים בית, התחתן ועבד. רצחו אותו בזמן שהיה בעבודה, חמישה חודשים לאחר שהתחתן. הוא נרצח רק בגלל שבחר בדרך הישר. אנשים איימו אליו ורצו שיישאר באותה דרך הרסנית - והוא לא הסכים. כתוצאה מכך הוא נפל קורבן.
"בני השני, ראשד, נרצח באמצע הכביש בלי שעשה דבר. הוא היה בכלא כמה פעמים, שוחרר והמשיך את חייו, עד שאיבדתי אותו. ראשד נשוי ואב לשלוש ילדות וילד, ואשתו בהיריון. הוא חיכה לבנו, ולצערי הכול הפך לכאב גדול".