הפסל המוזהב של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שעורר סערה לפני כחמש שנים כשהוצג בכיכר רבין כחלק מהמחאה נגד מי שהיה אז ראש הממשלה, הוצב היום (ג') במסדרון בית הספר "תיכונט" בתל אביב. מדובר בפסל בגובה 4.5 מטרים שנקרא "המנהיג העליון" של האמן איתי זלאיט, שהיה אחראי לכמה פסלים ומיצגים שליוו את מחאת השנים האחרונות נגד נתניהו.
מנהל בית הספר רם כהן, שהשמיע לא פעם ביקורת חריפה נגד נתניהו והביע תמיכה במחאת בלפור, הסביר שהמיצג הוא חלק מ"חודש הדמוקרטיה" שמצוין בתיכונט: "זה חלון זמן שנפתח למשך חודש מיום הזיכרון לרצח רבין. השנה הקדשנו את הנושא למחאה, צורות מחאה, גבולותיה והישגיה. הפסל מעורר עניין בקרב הילדים והוא מושא לשיחה ודיון ער בכיתות ובמסדרונות".
2 צפייה בגלריה
פסל בדמותו של בנימין נתניהו הוצב  בבית ספר בתל אביב
פסל בדמותו של בנימין נתניהו הוצב  בבית ספר בתל אביב
הפסל שהוצב בתיכונט. "מזכיר פסלי מנהיגים שזכו לכבוד והנצחה"
2 צפייה בגלריה
רם כהן
רם כהן
המנהל רם כהן. "דיון ער בכיתות"
ליד הפסל נכתב בין היתר שניתן לפרש אותו בכמה אופנים: "מצד אחד צבע הזהב של הפסל מרמז על פרשת 'כי תשא' - פרשת עגל הזהב, שבה חוטאים בני ישראל בסגידה לאלוהי שקר, או במקרה זה למנהיג מורם מעם. מצד שני הפסל מזכיר פסלי מנהיגים גדולים מהעולם אשר זכו לכבוד והנצחה".
במכתב שנשלח להורים צוין כי בית הספר מעודד בדיקת גבולות, ומברר עם התלמידים נושאים מופשטים כמו גבולות השיח: "זו דרכנו. הצבת הפסל גררה כמובן תגובות רבות ומגוונות ואנו מאוד מרוצים מהשיח המתעורר. אין פה כמובן כל אמירה ו/או הצהרה פוליטית. התלמידים (וגם אתם ההורים) מוזמנים לבוא, להתרשם, להצטלם ואפילו להניח מנחות. אנו מנסים בכל דרך אפשרית להזכיר כי באמנות כמו באמנות הכל (כמעט) מותר".
בסמוך הוצב פסל נוסף של זלאיט, "גיבור ישראל", שהוא תעתיק של צילום של עודד בלילטי מהפגנה מול בית ראש הממשלה בבלפור בדצמבר האחרון.