הפשיעה הבדואית ממשיכה להשתולל בנגב והתושבים חוששים. שלושה מהם סיפרו בריאיון לאולפן ynet על ההתמודדות. "אנחנו במשבר רציני. יש ירי בכל יום, כואב על עתיד הבית", הם אמרו.
ציפורה חלפון מבאר שבע אמרה כי "מדובר בבעיה לאומית שאף אחד לא מסוגל לטפל בה. אנחנו סובלים מזה יום יום שעה שעה. אף אחד לא מסוגל לתת לנו תשובות. המון שוטרים מתפטרים, זה אמור להדליק לנו נורה אדומה. אנחנו במשבר רציני ואם מישהו לא יעצור את זה, אין לי מושג מי ישמור עלינו".
חלפון סיפרה כי "החלטתי להתנדב במג"ב, אם מישהו לא מסוגל לתת לי ולהקנות לי ביטחון, לפחות את הביטחון המינימלי, אני אשמור על עצמי, על הבית שלי, על הילדים שלי. אם אני לא יכולה לנסוע בכבישי הנגב בלילה, אם אני מפחדת לצאת לכל מיני מקומות כי אני יודעת שאין מי שישמור עליי, אז אני אעשה את זה".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גידעון סער  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
נפתלי בנט גידעון סער  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
בנט בביקור בנגב, אתמול. "קוראים לממשלה להתערב, לתת כלים ופתרונות"
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
לדבריה, "אנחנו לא יכולים לקחת נשק ולקחת את החוק לידיים. אם אני גרה בדירת גן ונכנס אליי מישהו לגינה ומנסה לפרוץ לי לבית, מה אני אמורה לעשות? רואים את זה גם בכבישים. אני רואה בשטח איך בוזזים מהחקלאים, גונבים להם פירות מהשטח שהם עומלים עליו. מי יכול לעצור את זה?".
ברק דביר, תושב עומר, סיפר שקולות ירי נשמעים במועצה בכל ערב. "אחרי 17:00 אתה יכול להתחיל לשמוע את הצרורות והקליעים נופלים בחצרות של הבתים בעומר, אם זה בסלון אצל משפחה, אם זה בחצר שהילדים משחקים בה כדורגל", אמר דביר. הוא התייחס גם לגניבות ואמר כי "אי אפשר לשים את האופניים רגע בתוך החצר שלך, בבית, בלי השגחה. הייתה בחורה שנסעה ברחובות עומר ופתאום נשכבו לה נערים על הרצפה וניסו להוציא אותה מהרכב".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בנגב
ההפגנה בנגב
"זה מפחיד, שוקלים לעזוב". מחאה על הפשיעה בנגב, ארכיון
(צילום: שירה אברהמי )
לדבריו, "אי אפשר להמשיך לחיות ככה, אנחנו רוצים שהממשלה תכריז פה על מצב חירום לאומי. אנחנו קוראים לממשלה להתערב, לא לשלוח לפה את ראש הממשלה שיבקר והמצב ימשיך כהרגלו, לא ח"כ שיבוא ויעשה סיור, לתת כלים, לתת פתרונות ובעיקר להכריז על זה משימה לאומית".
דביר סיפר כי "זה מפחיד, כל החברים שלי מסביב שוקלים לעזוב. גם ככה התעסוקה פה לא משהו ואנחנו רחוקים מהמרכז. הביטחון האישי שלנו נפגע פעם אחר פעם ואי אפשר להסתובב פה ברחובות בצורה נורמלית, אז המחשבה היא לעזוב".
דן בונבידה מדימונה סיפר על מה שמתרחש בכביש המחבר בין עיר מגוריו לבאר שבע. "כביש האימים", הוא אמר. "הנסיעה מאוד מאוד מהירה, אין ממש אכיפה, משפחות רבות קיפחו את חייהן".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "המשטרה מנהלת כל העת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה באזור, ובפרט במחוללי הפשיעה, הבריונות והאלימות. בתוך כך, כל תלונה או דיווח המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירה פלילית מטופלים מיד, ביסודיות ובמקצועיות, זאת במטרה לסכל ולחקור מקרי פשיעה ולמצות את הדין עם העבריינים בכל הכלים והאמצעים שיש ברשות המשטרה כחוק.
"במקביל המשטרה פועלת בכל שעות היממה באופן יזום והתקפי נגד תופעות פשיעה שונות המטרידות ופוגעות בתושבי האזור, במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר ולהעמיד לדין את מחוללי הפשיעה באשר הם. המאבק המשטרתי המתמשך בעבירות הרכוש, הנשק, האלימות והבריונות בכביש, הניב לאחרונה מעצרים וכתבי אישום רבים שהוגשו נגד העבריינים שפוגעים בציבור וברכושו. הלכה למעשה, פעילות המשטרה באזור מונעת מקרי פשיעה רבים, ומתבטאת בין היתר, בתפיסות של אמצעי לחימה בלתי חוקיים, רכוש גנוב, נהגים המשתוללים בכבישים ועבריינים שמנסים לפגוע באזרחים וברכושם.
"לצד המשך האכיפה המשטרתית והעמקתה, דרוש טיפול רב מערכתי ושינוי שורשי עמוק שהוא מעבר לאכיפה משטרתית. נמשיך לפעול נגד עבריינים ופורעי חוק באזור, הכל בכדי להגן על הציבור, ביטחונו ורכושו".