132 יום הם כבר בעזה, לפחות 32 מהם אינם בחיים - וכעת משפחותיהם מודיעות על החרפת המאבק: לאחר החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לשלוח נציגות ישראלית למשא ומתן בקהיר, אמרו משפחות החטופים כי המשפחות ידרשו פגישה מיידית עם ראש הממשלה ועם קבינט המלחמה. "משמעות השתלשלות הדברים אחת - הקרבת החטופים", אמרו.
מטעם מטה המשפחות נמסר כי המשפחות ימסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת במרכז למורשת המודיעין בגלילות, במטרה להעביר מסר לראשי המוסד והשב״כ ולממונה על סוגיית החטופים. לדבריהם, בהצהרה הם יכריזו על הצעדים הבאים, שיצאו לדרך עוד הערב.

הם ציינו כי המאבק יוחרף "לאור ההחלטה לא לשלוח נציגות ישראלית לקהיר לשולחן המשא ומתן. לאור מידור חלק מחברי קבינט המלחמה. לאור ההתעלמות מהמלצת הדרג המקצועי. לאור התעלמות ראש הממשלה וחלק מחברי קבינט המלחמה מבקשת משפחות החטופים להיפגש עימן בדחיפות – בקשה שלא נענתה מיום שישי לפני כמעט שבוע".
נתניהו החליט על אי-הגעה של משלחת ישראלית לקהיר ללא חבריו לקבינט המלחמה בני גנץ וגדי איזנקוט, ולמרות הלחץ האמריקני.

ההודעה של המשפחות נמסרה גם על רקע תחילת הפעולה הישראלית בבית החולים נאסר שבחאן יונס. דובר צה"ל אמר כי יש מידע מהימן שבמקום הוחזקו חטופים וגופות חטופים, ומסר כי ייתכן שגופות מוחזקות גם עתה. עם זאת, בהודעה למשפחות החטופים שהועברה על ידי קציני הקשר הבהירו בישראל כי "בשלב זה אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות. אם יימצאו ממצאים רלוונטיים, המשפחות יעודכנו באופן מיידי".
ברשת "אל מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, פורסמו אמש פרטים על מה שהיא כביכול התגובה הישראלית להצעה לעסקת חטופים. לפי הכתבה, ישראל מסכימה שהשלב הראשון בעסקה יימשך 42 יום. השני יימשך 30 יום, והשלישי לא תחום בינתיים בזמנים.
ישראל, כך לפחות לפי "אל מיאדין", הודיעה שלא תיסוג מאזורים ללא אוכלוסייה בעזה, ולא דיברה על שיקום בתי חולים - אלא על שיקום כללי של הרצועה. בישראל מסכימים כביכול להכנסת 500 משאיות, כפי שחמאס ביקש, ולהכנסה - בתיאום עם ישראל - של בתים ניידים ואוהלים. בנוסף, בישראל מסכימים לכאורה במסגרת העסקה ליציאה של 50 פצועים בני יותר מ-50 מדי יום מעזה.
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר הבוקר על הדיונים כי "כל הסכם חייב להבטיח הפסקת אש, את נסיגת צבא הכיבוש מרצועת עזה והשלמת עסקת חליפין רצינית".