הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד טומי טשלה (30) ודוד בלאי (25) מרחובות, בגין רצח משה אלמיהו (35) בכניסה למסעדת עזרא ובניו בעיר אזור בתחילת החודש. הרצח התרחש ב-5 בפברואר, מוצאי שבת. המשטרה קיבלה דיווח על דקירה ברחוב החשמונאים באזור, והקורבן, שנדקר בכמה מקומות בגופו באמצעות סכין, פונה במצב קשה לבית חולים, שם נפטר מפצעיו.
על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד לבנת מלמד, בשעות הערב המוקדמות של יום הרצח, הגיעו הנאשמים ומספר חברים למסעדה באזור. במקביל להגעתם למסעדה, הגיע גם המנוח עם חבריו. כעבור מספר דקות ובמהלך מפגש אקראי בין הנאשמים למנוח התגלע ויכוח בין טשלה למנוח, שסירב לברכו לשלום. בנסיבות אלו התפתח בין השניים ויכוח, במהלכו קילל טשלה את המנוח ואיים עליו "אתה לא יוצא מפה היום". בלאי שנכח במקום הבחין במתרחש.
3 צפייה בגלריה
זירת הדקירה באזור
זירת הדקירה באזור
זירת הרצח באזור
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
זירת הדקירה באזור
זירת הדקירה באזור
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח באזור
תיעוד הרצח באזור
המנוח מגיע למסעדה
(צילום: דוברות המשטרה )
במהלך הוויכוח, ניסו חבריו של טשלה להרגיעו ואף המנוח ניסה לדבר אל ליבו. אך טשלה הורה למנוח להתלוות עמו אל מחוץ למסעדה "לדבר בחוץ...ויהיה בסדר". אלמיהו טען כי אינו מעוניין להתלוות אליו אז טשלה אחז בגופו והובילו אל עבר היציאה של המסעדה, תוך שבלאי מתלווה אליהם. הנאשמים הובילו את המנוח ליציאה ולאחר דין ודברים, בעוד המנוח עומד למולם, סימן טשלה עם ראשו לבלאי, אשר שלף סכין שנשא על גופו מבעוד מועד, ודקר את אלמיהו שש דקירות, אחת מהן בלבו, אשר הביאו למותו.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד מלמד: "המשיבים ביצעו את המעשה בכניסה למסעדה הומה אנשים, בערב שבת, בלא מפריע, כאשר מורא החוק אינו חל עליהם, ואינם חוששים מנוכחותם של אחרים בסמיכות. תעוזתם של המשיבים ניכרת גם בהתנהגותם שוות הנפש מיד לאחר דקירת הנאשם, בעת שהמנוח התמוטט במשחקייה של המסעדה, למול עיניהם של ילדים ועוברי אורח, ואלו חולפים על פניו, ללא מפריע".
זו לא הפעם הראשונה שבה דוד בלאי מתמודד עם אישומים מעין אלה. לבלאי עבר לא קטן של עבירות ממגוון סוגים, ביניהם עבירות סמים ואלימות, והוא מוכר למשטרה. כך למשל, במרץ 2017 הואשם בלאי, יחד עם שישה אחרים, בגרימת חבלה בכוונה מחמירה בצוותא ובהחזקת סכין - לאחר שהיכו ודקרו צעיר בן 21 מרחובות והותירו אותו לדמם על הכביש. מצלמות האבטחה של עיריית רחובות תיעדו את התקיפה.
עו"ד נס בן נתןעו"ד נס בן נתן צילום: דנה קופל
עו"ד אלון קריטיעו"ד אלון קריטי
על פי העדויות שהשיגו במשטרה אז, שניים מהצעירים פגשו בקורבן בקיוסק סמוך, שם החל הוויכוח ביניהם. בשלב מסוים יצא הצעיר מהחנות והחל ללכת, אבל השניים המשיכו אחריו ואז לפתע החלו להכותו. הצעיר נפל על הקרקע וביקש שיחוסו עליו, אבל אז הצטרפו לקטטה עוד חמישה חברים של התוקפים - שהחלו יחד להכות את הצעיר ששכב חסר אונים על הקרקע, תוך שאחד מהם גם דקר אותו. בלאי הודה אז בעבירת תקיפה שגורמה לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין במסגרת הסדר סגור. נגזרו עליו 10 חודשי מאסר בפועל, לצד מאסר על תנאי ופיצויים בסך 6,750 שקלים.
עורך הדין אלון קריטי, שמייצג את טשלה, מסר בתגובה כי "הנאשם זועק לחפותו. קראנו את כתב האישום אשר הוגש רק היום, וכבר מקריאתו עולה שאלה לגבי איזה רצח מיוחס לנאשמים. לאחר שנלמד את חומר החקירה נענה באופן מסודר לבית המשפט". עורך הדין נס בן נתן, שמייצג את בלאי, הוסיף כי "הנאשם טוען כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהותקף על ידי המנוח".