1 צפייה בגלריה
ראפע הרשה
ראפע הרשה
מת בבית החולים כעבור חודשיים. ראפע הרשה
בבית החולים תל השומר נקבע הבוקר (שבת) מותו של ראפע הרשה, תושב מייסר בשנות ה-50 לחייו - חודשיים אחרי שצעיר שעימו היה מסוכסך הצית אותו לכאורה בשנתו. נגד הצעיר, מוחמד אבו עביד (22), גם הוא תושב מייסר, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום בגין ניסיון רצח - ועל פי הערכת המשטרה הוא יואשם כעת ברצח.
על-פי כתב האישום שהגיש עורך הדין ענאן גאנם מהפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה, לפני כחודשיים החליט אבו עביד לגרום למותו של הרשה. הוא יצא מביתו של קרוב משפחתו בשעת בוקר מוקדמת, ונסע עם אדם נוסף לביתו של הקורבן - כשבאמתחתו מכל המכיל חומר דליק ומצית - שבהם הצטייד מבעוד מועד.
הנאשם נכנס לביתו של הרשה, שישן באותה העת במיטתו, שפך עליו חומר דליק - הצית אותו - ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. הרשה, שעלה באש כתוצאה מהמעשים, קם ממיטתו ויצא בריצה מביתו כשהוא בוער. לשמע זעקות הכאב שלו, הגיעו בניו למקום, כיבו את האש שאחזה בו והזעיקו עזרה. כתוצאה ממעשיו של אבו עביד, נגרמו להרשה כוויות נרחבות בכ-60% מגופו.
מהמשטרה נמסר: "הגבר ממייסר הגיע לבית החולים בהכרה. הרופא שאל אותו ממה נכווה, והוא ענה כי הכין קפה ונפל על הגזייה. בנו, שלא קנה את הסיפור, הלך ובדק את מצלמות האבטחה של הבית - שם הבחין בחשוד שהגיע למקום, מצויד במכל שהכיל חומר דליק, ונכנס לבית. משטרת באקה אל-גרבייה, בפיקודו של סגן-ניצב בן שר, פתחה בחקירה מסועפת ועצרה שני חשודים. חקירת החשודים, שבמהלכה שניהם שמרו על זכות השתיקה, נמשכה כחודש. אחד החשודים שוחרר".