חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף היום (ג') באולפן ynet את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, שמתח ביקורת על דבריו לאחר פטירתה של חברתו השופטת מרים נאור, שהלכה אתמול לעולמה. ברק אמר הבוקר לאולפן ynet כי הרגיש רחמים כלפי סמוטריץ' ותיאר אותו כ"אדם שאיבד את הדרך ואת הגישה האנושית".
בתגובה אמר סמוטריץ' כי הוא לא מתפלא על הביקורת של ברק כלפיו. "במערכת המשפט של היום הם לא יודעים מה זה להקשיב לעובדות, או לברר משהו לפני שהם משתלחים ומבקרים", טען סמוטריץ' והדגיש שבריאיון אחר שנתן דווקא גילה "אמפתיה, אנושיות וצער" על לכתה של נאור. "לא יכולתי להתעלם מהכאב שנגרם להרבה מאוד אנשים. תושבי השכונות בדרום תל אביב משלמים בכל יום ובכל שעה את המחיר על פסק הדין שפסל את חוק המסתננים, ולהמון אנשים אחרים הרסו את הבתים בחוסר חמלה ואנושיות".
2 צפייה בגלריה
מרים נאור
מרים נאור
מרים נאור
(צילום: יאיר שגיא)
כשנשאל אם אין מקום זמן להציג את השקפתו כלפי הנשיאה לשעבר, השיב שהוא לא היה זה שיזם את הריאיון ולא פרסם הודעה בנוגע למותה. "הבעתי צער והשתתפות בצער המשפחה. היא הסתלקה בגיל צעיר ותוך כדי עבודה ועשייה טובה מאוד שלה בוועדת החקירה על עניין האסון במירון, ועדיין אפשר גם לחלוק ולהתווכח. כשכולם היללו אתמול את המגדלור של הצדק, האנושיות, החמלה וזכויות האדם - אני לא פגשתי תמיד צדק".
הוא הוסיף ואמר כי "יש המון אנשים שעד היום כואבים ובוכים את ההשלכות של פסקי דינה ומותר להיות מאוזנים. אף אחד לא עסק במרים נאור כאדם פרטי, או במשפחתה. על מותה יש המון צער והמון אמפתיה".
לאחר דבריו על השופטת נאור, חבר הכנסת המשיך לבקר את פועלו של ברק. "הוא אחד האנשים שחירבו את מדינת ישראל, את הדמוקרטיה הישראלית, את שלטון החוק בישראל ואת עולם הערכים של מדינת ישראל", אמר סמוטריץ'. "האיש הזה וממשיכי דרכו דרדרו את בית המשפט העליון לשפל חסר תקדים באמון הציבור בישראל. במקום לעשות קצת חשבון נפש ולהסתכל פנימה, הם ממשיכים לזרוק בוץ, להטיל רפש ולצופף שורות. אני מלא רחמים על אהרן ברק, הוא רואה את הקריסה של האימפריה השקרית שהוא הקים עם האקטיביזם השיפוטי שלו".

סמוטריץ' מתח ביקורת גם על השרה איילת שקד, שותפתו לשעבר שהייתה חברה קרובה של נאור. "אני לא מצליח להבין את חבריי לשעבר שהגדירו את עצמם אנשי ימין וניהלו מולה בחייה מאבק. אני לא יודע על החברות של שקד ונאור ברמה האישית, אבל שקד אמרה על נאור עוד בחייה דברים שאם הייתי מעז להוציא אותם מפי כשהיא הייתה שרת משפטים, היא הייתה אומרת שזו ביקורת חריפה. אני מוביל במשך הרבה שנים מאבק באקטיביזם השיפוטי ובעיוות הערכי כפי שאני תופס אותו, בבית המשפט העליון, שפוגע ביהדות המדינה ובחיים".
2 צפייה בגלריה
הלווייתה של מרים נאור
הלווייתה של מרים נאור
"אני לא מצליח להבין את חבריי לשעבר שהגדירו עצמם אנשי ימין". שקד בהלוויית נאור
(צילום: לע"מ)
יו"ר הציונות הדתית נשאל גם על ההתפרעות אמש בחווארה ועל תקיפת פעילי השמאל ביום שישי ליד הכפר בורין, והשיב: "לפי מה שאני מבין מבדיקת העובדות, שיירה ישראלית שנסעה בחווארה חטפה אבנים, כמו שחוטפים כל יום עשרות ומאות כלי רכב של מתיישבים. היו שם כמה חבר'ה לא פרייארים שיצאו והחזירו. האם אני אוהב את זה? לא. האם זה נורא ואיום? גם לא בעיניי. אני חושב שמי שצריך לטפל בטרור האבנים זה הצבא. אם שר הביטחון והשר לביטחון הפנים יתעסקו בלמגר את הטרור והאלימות האמיתית, ולא ישאירו את המתיישבים חשופים בצריח, אנחנו נראה פחות אנשים שנוטלים את החוק לידיים".