רצח רודף רצח: עלייה של 15% במספר הנרצחים מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה ב-2023. מדובר ב-46 נרצחים ב-44 זירות רצח שונות, מתוכם לפחות 35 קורבנות במגזר הערבי. בעקבות גל הרצח והפשיעה החמורה יקיים הלילה (שלישי) מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי דיון מיוחד בנושא. 35 מקורבנות הרצח מתחילת שנת 2024 מהמגזר הערבי ו-6 הם מהמגזר היהודי שניים מתוכם של גבר ואישה במקרה שאירע אתמול, וחמישה מוגדרים ממגזר אחר. מתחילת השנה נרשמה עלייה של 20% השנה לעומת אשתקד במספר הנרצחים במגזר הערבי.
1 צפייה בגלריה
פצוע מאירוע ירי בלוד
פצוע מאירוע ירי בלוד
אירוע הירי בלוד, היום בבוקר
שלושה מעשי רצח אירעו אתמול, שניים מתוכם במשטרת מרחב השפלה. בבוקר, גופת אדם שחוסל עם כדור בראשו, נמצאה במושב האחורי של הרכב שחנה בחניון של בית העלמין בראשון לציון. מפקד מחוז המרכז ניצב אבי ביטון הגיע לזירת הרצח, קיים הערכת מצב והטיל את החקירה על חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז המרכז.
לפי גורם בחקירה "זהותו של הקורבן מוכרת לנו היטב במסגרת ארגוני פשיעה במרכז ובדרום הארץ". כמה שעות אחר כך הגיע ניצב ביטון לזירת רצח נוספת בלוד שם תושב העיר נורה ונרצח ותושב אחר נפצע מהירי ופונה באורח קשה לבית החולים.

מוקדם יותר פרסמה המשטרה על חשד לרצח אישה בת 48 מעפולה, אם לארבעה ילדים. היא אותרה ללא רוח חיים בביתו של בן זוגה. הוא נעצר עם אחיו בחשד למעורבות ברצח.
לצד גל האלימות ומעשי הרצח ששוטף את הארץ מציינים במשטרה כי מתחילת השנה הוגשו 5 כתבי אישום באשמת רצח, מהם 2 כתבי אישום במגזר היהודי, כתב אישום אחד במגזר הערבי ו-2 כתבי אישום במגזר אחר.
פורסם לראשונה: 23:16, 11.03.24