1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: יואב דודקביץ')
גם אם באמת יש לנו גוש בהובלת הליכוד עם רוב של 61 או 62 מנדטים וגם אם לא, צריך לזכור – בני גנץ וגדי איזנקוט, שני רמטכ"לים, הם לא האויב. וגם יאיר לפיד לא האויב. וכדאי שגם המחנה הפוליטי האחר יבין, שאנחנו הליכודניקים דמוקרטים ליברלים ורוצים את טובת המדינה לפחות באותה המידה כמוהם.
האויבים שלנו הם המחבלים הפלסטינים, חיזבאללה, המשטר האיראני וכל חורשי רעתנו, ויש רבים כאלה במזרח התיכון הנחשל והאלים. סביבנו מיליוני איסלאמיסטים קיצוניים, שנראה כאילו יותר חשוב להם לחסל אותנו מאשר לשפר את תנאי חייהם העלובים. וכשאנחנו מוקפים בכל הרוע הזה, כדאי לזכור את המשוגעים ששרפו את מחסני המזון בירושלים הנצורה לפני החורבן, לזכור איך זה נגמר אז – ולהתאחד.
במה שנמצא בוויכוח בין הגושים, הפתרון ממילא לא בידי ישראל - אף אחד מהצדדים הרי לא יכול להגיע לשלום עם הפלסטינים. ובמה שכן אפשר לטפל, לא אמורה להיות מחלוקת. מי לא רוצה ריבונות ומשילות? מי לא רוצה להחזיר את הביטחון האישי? מי לא רוצה חינוך ברמה אחרת?
ולכן, חייבים ממשלת אחדות של כל המפלגות הציוניות, ולא ממשלה צרה, או ממשלת מעבר עם לגיטימציה מפוקפקת. אמור להיות כאן קונצנזוס: מי שמחבק מחבלים, מי שמייעץ למחבלים, מי שמהלל מחבלים, כל אלה אסור שיהיו באיזושהי קואליציה. יתרה מזאת, הם לא אמורים להיות בכלל בכנסת. אבל לנו בליכוד אסור להחרים פטריוטים ישראלים שחושבים אחרת מאיתנו.
ואתם, אנשי המפלגות הציוניות שמשמאל, אל תתעלמו מרצונם של מיליון ישראלים ואל תחרימו אותנו. ואם יש לכם אחריות לאומית, אל תשאירו את המדינה בידיים של מגלומן כמו בצלאל סמוטריץ'. עשו את הדבר הנכון והצטרפו לקואליציה ציונית שפויה ואחראית.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
קואליציה צרה תלויה בגחמות של כל חבר כנסת, שיכול לסחוט ככל העולה על רוחו. תהיו בטוחים שיהיו לא מעט כאלה. זה פשוט רע למדינה. השינוי הנדרש איננו מסובך והוא לגמרי הכרחי: ראש המפלגה הגדולה ביותר צריך להיות ראש הממשלה. זה יביא לכך שהאינטרס של רוב אזרחי המדינה הוא שיקבל ביטוי, ולא האינטרס של קבוצות סקטוריאליות שמקבלות על מגש את הכוח לסחוט.
הדבר הראשון שחייבים לעשות, כדי שלא נלך בקרוב שוב לבחירות, זה לתקן את שיטת הבחירות האיומה שלנו. שיטה שבה אין תשובה חד משמעית עם תום הבחירות לשאלה: מי ירכיב את הממשלה? ושנדע שהפעם הבאה שנלך להצביע, תהיה ארבע שנים מהיום ולא קודם.
  • גלעד שרון הוא חבר מרכז הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il