יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף בחריפות את חברי הכנסת החרדים שכינסו הצהרה מיוחדת וקראו לו "רשע" שצריך להוריד את הכיפה מהראש.
בהודעה שפרסם לראשונה תחת השם "ראש הממשלה המיועד", כתב בנט כי הוא הצטער לשמוע את הביטויים הקשים שהושמעו נגדו - ואמר שהם לא מוסיפים כבוד לגפני, דרעי וליצמן, ואף משקפים אובדן עשתונות, כלשונו.
3 צפייה בגלריה
 המתקפה החריפה נגד בנט, ותגובתו
 המתקפה החריפה נגד בנט, ותגובתו
המתקפה החריפה נגד בנט, ותגובתו
(צילום: יונתן זינדל, עמית שאבי)
"רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים. לא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. הייתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר", כתב בנט.
"חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות", תקף יו"ר ימינה ומתח ביקורת על הטיפול בציבור החרדי מצד נבחריו. "כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה. לאזרחי המדינה החרדים אני אומר, שוב: אין לכם מה לדאוג, להיפך. השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".
בנט הבהיר כי הממשלה בראשותו תקים ועדת חקירה לאסון במירון: "אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה".
3 צפייה בגלריה
משה גפני
משה גפני
"בנט - השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית". דרעי וגפני
(צילום: עמית שאבי )
בתגובה מסרו הסיעות החרדיות כי בנט "איבד כל גבול והיגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי". הם אמרו לבנט כי "הבריחה המביכה שלך מהביקורת נגדך תוך שימוש ציני ומביש באסון הנורא במירון, ותוך פגיעה מזעזעת בהרוגים ומשפחותיהם, מוכיחה את איבוד ערכיך ומסוכנותך להחזיק בהגה השלטון. אנחנו נהיה אלו שנדרוש ממך חקירה ותיקון במירון, ולא ניתן לך להתחמק מכך. אתה צבוע וחסר בושה".
הם ציינו: "עם ישראל ותורת ישראל, חזקים ממך ומשותפיך החדשים. לאורך כל הדורות ידענו לעמוד איתנים מול העומדים עלינו לכלותינו ויכולנו להם, בעזרת השם. כמי שמחזיק בתואר השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית, אנו לא מצפים ממך לכלום ולא סומכים עליך בשום דבר. תראה איך אתה נראה בקרב בוחריך מול הבטחותיך שנמסו על הקרח ורק אחר כך תגיד לנו כיצד לנהוג".
3 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
"שיוריד את הכיפה". ליצמן
(צילום: עמית שאבי )
מוקדם יותר התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי להסכמים הקואליציוניים המתגבשים ואמר כי "לאחר חשיפתם מסתבר שנפל דבר בישראל - המדינה בסכנה. מדובר על עקירת הדת מהמדינה". הוא טען כי "ימינה הולכים להגשים את חלומם של מרצ, מפלגת העבודה, הרפורמים, לפיד, ליברמן כולם יחד. הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב כל מה שבמשך 70 שנים שמרנו יחד גם בזמנים קשים ביותר".
יו"ר יהדות התורה משה גפני מצידו טען כי "נעשה מעשה נבלה". הוא ציין: "הרבה שנים אני בכנסת, אני לא זוכר נייר כזה של התרסה כלפי השמיים. איזה חילול השם! אני לא זוכר נייר כזה! היו ימים שלא היינו בקואליציה, לא נורא, ואמר נכון הרב דרעי, לא הייתה ממשלה שהעיזה לעשות דבר כזה".
"דברים מהסוג הזה? נרעיש שמיים וארץ וארץ ועולם של ההתנגדות הזאת של האיש הזה שלכאורה חובש כיפה, שמלכתחילה ידענו שזה מה שהוא רוצה, הוא רוצה שתהיה ממשלה שהיא ממשלה אנטי-דתית". הוא המשיך וקרא למצביעי ימינה "להקיא את האנשים האלה, שיהיו מנודים ומוחרמים".
השר יעקב ליצמן כינה את בנט "רפורמי" ואמר כי "ההבדל היחיד בין בנט ללפיד זה שהוא חובש כיפה. אז אני קורא לו להוריד את הכיפה. הוא מבייש אותה". הוא טען: "אל תאמינו שהם הולכים לשמור על הסטטוס קוו, הם לא חולמים לרגע אחד לשמור על הסטטוס קוו".