כמעט חצי שנה חלפה מאז פתיחת המלחמה, אבל התמונה מרמת הגולן מראה את המצב הקשה של תושבי הצפון - גם עתה, וגם בחג התחפושות.
במושב נוב שבדרום רמת הגולן התכנסו הילדים לעדלאידע קטנה ברחבי המושב, ואז אזעקה בעקבות חשד לחדירת כלי טיס בלתי מאויש קטעה את החגיגות. הילדים ירדו במהירות מ"הרכבת" והשתטחו על הקרקע עם התחפושות.
1 צפייה בגלריה
רכבת הילדים בפורים מושב נוב תשפ"ד
רכבת הילדים בפורים מושב נוב תשפ"ד
רכבת הילדים בנוב, לאחר האזעקה
(צילום: שריה פרידמן)
שריה פרידמן, ממארגני העדלאידע, סיפר ל-ynet: "בכל שנה אנחנו חוגגים עם כל ילדי המושב מצעד על טרקטור. ביקשנו מהילדים לרדת מהר ולשכב על הרצפה ואחרי כמה דקות חזרנו לשגרה". חברו איתמר גור הוסיף בכעס: "זאת שערורייה".
אחרי האזעקה קמו כל הילדים וחזרו לחגיגות. במושב מקיימים שוק פורים וחגיגות המוניות, ולא מתכוונים לתת למצב להפר את שמחת החג.
ההתרעה הזו אמנם התבררה כאזעקת שווא, אבל במהלך הלילה שיגר חיזבאללה כ-50 רקטות לרמת הגולן, בעקבות תקיפה בעומק לבנון, באזור בעלבכ.

מצה"ל נמסר כי בסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המשגרים שמהם זוהו חלק מהשיגורים לגולן. ברשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה נטען כי המטח של חיזבאללה לגולן כוון לשני בסיסי צה"ל, ובמסגרתו נורו 60 רקטות.
במקביל דווח הלילה גם על תקיפה ישראל בפרברי דמשק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, גוף המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד, מסר כי נשמעו פיצוצים באזור דמשק והופעלו מערכות ההגנה האווירית. לפי דיווח אחר, התקיפה כוונה למוצבים צבאיים באזור אל-קלמון, באזור הכפרי של דמשק.