1 צפייה בגלריה
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי אבו לטיף
(צילום: נחום סגל, דוברות המשטרה)
ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף, איים במהלך חקירה כי "אם לא אשתחרר ממעצר - אנשים יירצחו". נגד ראש המועצה מתנהלת בימים אלה חקירה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ).
שאוקי אבו לטיף נעצר בשבוע שעבר ביחד עם ראש ארגון הפשע לטיף אבו לטיף. הוא חושד במעורבות בגביית כספים מעסקים באמצעות סחיטה באיומים עבור קרובי משפחתו - אנשי ארגון הפשיעה אבו לטיף.
נציג המשטרה אמר היום בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון כי זו "פעם ראשונה שארגון פשיעה משתמש בנציג ציבור. ניתן לומר שרף המסוכנות עלה. בחקירתו של שאוקי הוא אמר, כי אם לא ישוחרר אנשים יירצחו". האיום הוביל את המשטרה להוסיף סעיף איומים לבקשת המעצר הנוספת שהוגשה היום. מעצרו של שאוקי הוארך פעם נוספת עד יום חמישי.
במשטרה התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, שממנה עלה כי בעלי עסקים מאזור הצפון נסחטו באיומים על ידי אנשי ארגון הפשע, ובמקביל עלה כי במסגרת הליכי בוררות שאותם ניהל ראש המועצה שאוקי, הוא קיבל לפי החשד את כספי הסחיטה עבור הארגון מהקורבנות. במשטרה טוענים עוד כי ראש המועצה שימש זרוע ארוכה של ארגון הפשיעה במסגרת תפקידו.
שאוקי נעצר כבר בחודש פברואר, בפשיטת הענק על ארגון אבו לטיף, בחשד שבין היתר סייע לבני המשפחה וחיבל בפעולות המשטרה. הוא נחשד אז כי סייע לאחד מראשי הארגון, נידאל אבו לטיף, לסחוט את אחד המתלוננים בפרשה ובני משפחתו במאות אלפי שקלים. הוא שוחרר לאחר כשבוע.