האזרח האפגני שנעצר בימים האחרונים על ידי השלטונות האזרים לאחר שנצפה בהיקף הנציגות הישראלית, נמצא כעת בחקירה של השלטונות המקומיים. על פי החשד, יעד הפיגוע שהוא תכנן היה שגרירות ישראל, ושירותי הביטחון של אזרבייג'ן וישראל פועלים בשיתוף פעולה הדוק. בתיעוד המעצר נראה החשוד מסתובב באזור השגרירות - ואז שוטרים סמויים מזנקים עליו ועוצרים אותו.
אתמול פורסם כי על פי הודעה שפרסם שירות הביטחון הממלכתי של אזרבייג'ן, החשוד, פבזאן מוסא חאן (33) קשר קשר עם אנשים נוספים על מנת לתכנן ביצוע פעולות טרור בשטח אזרבייג'ן תוך שימוש במטעני חבלה ושריפות. בהודעה לא צוין איזו שגרירות הייתה היעד לתקיפה - אך כלי תקשורת במדינה רמזו כבר עם פרסומה כי מדובר בשגרירות ישראל.
2 צפייה בגלריה
המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן

2 צפייה בגלריה
הדרכון של המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
הדרכון של המחבל החשוד בתכנון הפיגוע, מוסא חאן
הדרכון של החשוד
עוד נכתב בהודעה כי על מנת לתכנן את הפיגוע, מוסא חאן עקב אחרי השטח שבו נמצאות נציגויות דיפלומטיות, והתקשר עם אנשים נוספים שיכולים להיות מעורבות בפעילות זו וסייעו ברכישת נשק וחומרי נפץ. מוסא חאן, לפי ההודעה של אזרבייג'ן, נעצר בזירת הפשע. "בימים אלה מתבצעים צעדי חקירה מורכבים, מבצעיים ומשפטיים על מנת לזהות את מעגל האנשים שתכננו את פעולת הטרור", נכתב עוד.
לפי הצילומים שהפיץ שירות הביטחון, מוסא חאן עקב אחר מתחם המלונות הייאט רגנסטי שבו נמצאת, בין היתר, שגרירות ישראל בבאקו. שירותי הביטחון פרסמו גם צילומי מעקב אחרי מוסא חאן.