שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכעיס את הליכוד כשאיים שישקול את דרכו, אם קבינט המלחמה ימשיך לקבל החלטות בצורה עצמאית. היום (רביעי) שוב נפתחה חזית בין יו"ר הציונות הדתית לליכוד, על רקע הדיווחים על הפסקת אש במלחמה.
בשעות הבוקר החלו להתפרסם בתקשורת הבינלאומית ידיעות על עסקה אפשרית שתכלול הפסקת אש. בחלק מהדיווחים אף נכתב כי ישראל נתנה אור ירוק לראש המוסד דדי ברנע לנהל מו"מ לשחרור החטופים, ולדון גם בשחרור אסירים "איכותיים". שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית הגיב לפרסומים בטוויטר ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קבינט המלחמה צריך לשלוח את ראש המוסד לסכל את ראשי החמאס בכל מקום שהם, ולא לדבר איתם ולנהל איתם מו"מ".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ' ונתניהו. המתיחות גוברת
(צילום: נעם ריבקין פנטון, אלכס קולומויסקי )
הכותרת
בין הסכמי אוסלו למלחמה בדרום | שמעון שיפר
32:11
דקות ספורות אחרי הודעת סמוטריץ' פרסם הליכוד הודעה רשמית, שבה עקץ אותו בבטן הרכה. "מצער ששר האוצר בחר לצייץ דברים משוללי כל יסוד", כתב הליכוד, והוסיף: "ראש הממשלה נתניהו כבר הנחה את המוסד לחסל את בכירי חמאס בכל מקום שהם, כפי שהנחה את שר האוצר לפתוח את הברזים ולדאוג שהכספים יגיעו לאזרחים, לעסקים, למפונים, לחיילים ולמילואימניקים".
בציונות הדתית לא נשארו חייבים, והמשיכו את העימות הפומבי. "הברזים היחידים שראש הממשלה ניסה ללחוץ על שר האוצר לפתוח, בכל מיני קומבינות, הם אלה שנועדו להזרים כספים לרשות הפלסטינית כדי שהיא תעביר אותם לחמאס בעזה. טוב ששר האוצר עמד בפרץ והציב קו אדום".
בליכוד לא עצרו והמשיכו: "מודים על תמיכתו של סמוטריץ' במדיניות שמוביל ראש הממשלה נתניהו ביום שאחרי חיסול החמאס. לא נחליף את חמאסטאן בפת"חסטאן".

הקרב על מועד הבחירות המקומיות, והדעיכה בסקרים

בימים האחרונים היחסים בין הליכוד לסמוטריץ' מתוחים לא רק בגלל קבינט המלחמה המצומצם - שגורם לסמוטריץ' להרגיש שהוא ממודר מקבלת ההחלטות - אלא גם משום שהוא דורש לדחות את הבחירות המקומיות, ובליכוד מסרבים לתמוך בדרישתו.
שלשום פרסם סמוטריץ' איום סביב קבלת ההחלטות, וההיצמדות של נתניהו לקו של השר בני גנץ, ואילו אתמול בבוקר קרא לנתניהו פומבית לכנס את ראשי הקואליציה - על מנת להודיע רשמית מה עמדת המפלגה בנוגע לבחירות המוניציפליות. גורמים במערכת הפוליטית אומרים שהעובדה שסמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה בסקרים האחרונים עשויה להוביל אותו לחדד את הקו המדיני ביטחוני שלו בתקופה הקרובה, ולאגף את נתניהו מימין באופן יותר בולט.