המשטרה קיימה אתמול (יום א') שימוע לבעלי מלון "הים האדום" באילת העומד במוקד חקירת פרשת האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16. הם הוזהרו לבל יעברו בשנית על ההנחיות. במקביל מבקשת המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרה של מנהלת המלון, החשודה באי-מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה. בהמשך יובאו שמונה מ-11 העצורים בפרשה לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון בשעה שהמשטרה מדווחת על התקדמות משמעותית בחקירה.

1 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
במשטרה אומרים כי המלון הפר את תנאי רישיון העסק ולא דיווח על עבירות הנעברות במקום, "וזאת לאחר שחומרי ראיות שנאספו במשך תקופה לימדו כי בתחומים הציבוריים של בית העסק שותים קטינים לשכרה אלכוהול ללא מפריע וללא דיווח כנדרש על פי חוק".
עוד אמרו כי "האירועים השונים תועדו במצלמות האבטחה במקום ועלו מעדויות של עובדים ולקוחות במקום ואם לא די בכך, הרי שלא דיווחו אודות אף מקרה למשטרת ישראל. יודגש כי השילוב המסוכן של קטינים, אלכוהול ושמש קופחת הוא כר פורה להיווצרות קשת של אירועים פליליים שסופם יכול להוביל לנפגעים בגוף ונפש".
בסיומו של השימוע, קבע קצין המשטרה שורת תנאים שעליהם נדרשים בעלי העסק להקפיד ולשמור.

שני צעירים בני 27 מחדרה נעצרו בחשד לאונס הנערה זמן קצר לאחר שהיא התלוננה במשטרה. בימים שעברו מאז נעצרו עוד תשעה נערים בני 17 ממושבים באזור הדרום, חלקם חשודים גם כן באונס הנערה, ואחרים במעורבות באירוע, כלומר שהיו עדים לאונס ולא מנעו אותו. אחד מהנערים המעורבים חשוד ששיקר כי הוא מחויב בבידוד כדי להימלט ממעצר.
מקורב לאחד הנערים החשודים סיפר אתמול ל-ynet כי הייתה להם היכרות מוקדמת עם הנערה, אף שלמדה בבית ספר אחר, וחלקם אף הגיעו איתה לאילת באותה מכונית. "הם כולם חברי ילדות שלמדו יחד", הוסיף.
גורם שמעורב בחקירה ציין כי הנערה "לא הייתה במצב שבו היא יכלה לדעת כמה גברים תקפו אותה. היא לא נקבה במספרים. אנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה ללא כל קשר למספר המעורבים". בידי המשטרה חומרים רגישים שמבחינת החוקרים מפלילים כמה חשודים במיוחס להם.

משרד הביטחון יושבת לשיחות על תקיפת נשים

בהמשך להפגנות בימים האחרונים וליוזמות במגזר העסקי, גם בשירות המדינה יעצרו כדי להתייחס לאלימות נגד נשים. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר אשל, הורה להשבית לחצי שעה את עבודת המשרד מחר בבוקר, כאות הזדהות עם המאבק נגד תקיפת נשים. באיגרת לעובדיו כתב אשל: "זו תופעה הדורשת עקירה מהשורש. הפגיעה בנשים מעידה על פגם יסודי בחברה שאיננו יכולים לעבור עליו לסדר היום. אין כאן עניין לימין או שמאל, דתיים או חילוניים, מיעוטים או אחרים, אלא עניין אנושי שצריך לאחד את כולנו".
יואב זיתון השתתף בהכנת הידיעה