שרים בממשלה תקפו הערב (ד') את התוכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ להעניק מענק מיוחד לכל אזרח בישראל. שר התקשורת יועז הנדל תקף: "פיצויים למי שנפגע, לא פיצויים רוחביים".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ
נתניהו וכץ. "פיצויים לנפגעים, לא רוחביים"
(צילום : אוהד צויגנברג)
צמרת כחול לבן עודכנה כבר בצהריים על התוכנית לתת מענקים למשפחות בישראל ולרווקים, אך הביעה התנגדות. לטענתם, היא לא שמה את האצבע על הבעיה האמיתית ולא מביאה פתרון.
בתגובה הרשמית של המפלגה נאמר: "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתוכנית אחראית וארוכת טווח, שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם יישמר. כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה - מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".
השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן (כחול לבן), תקפה את התוכנית: "אסור לשפוך ים של כסף ללא הבחנה בין עשירים לעניים. זו לא תוכנית, זה פופוליזם".
2 צפייה בגלריה
שטרות מזויפים
שטרות מזויפים
"זו לא תוכנית זה פופוליזם"
היא הוסיפה: "רק לשם המחשה, יכולנו בכסף הזה לממן כמעט שנה של חינוך חינם לילדי הגיל הרך (אפס עד שלוש) ולהקל על זוגות צעירים, לעודד תעסוקה או להשקיע במנועי צמיחה אחרים".
גם שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) תקף את התוכנית של נתניהו וכץ. "הקורונה כאן ונשארת לצערי, שרשרת ההדבקה לא נקטעת והכלכלה במשבר". הוא ציין כמה צעדים שיש לבצע במאבק בנגיף הקורונה, והתייחס גם לתוכנית המענקים: "פיצויים למי שנפגע, לא פיצויים רוחביים. בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף, משפחות עובדות לא".
שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר: "עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים..80 אלף בעלי עסקים נותרו בינתיים מחוץ למערך הפיצויים, חסרים תקציבי חירום למתווה הנכים, לילדים בסיכון ולקשישים בודדים, העו״סים שובתים כבר 10 ימים. צריך להנחית את המסוקים על קרקע המציאות לפני שכל אלה מתרסקים".
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תהה: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים? אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם תבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".
הביקורת על התוכנית הגיעה גם לשורות הליכוד. ח"כ מיכל שיר כתבה בטוויטר: "יש הרבה אנשים שזקוקים לכסף, אבל תודה לאל ולמדינת ישראל, יש גם רבים שלא. אני מברכת על המהלך, אבל יש לאפשר לאזרחים שלא זקוקים לו לוותר עליו כדי שהכסף ילך למקומות שזקוקים לו יותר. אני מאמינה שיש אנשים שישמחו לוותר למען האחר".
שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ דווקא בירך על התוכנית: "אני מברך את המצטרפים החדשים למחנה הסוציאליסטי. אכן הכלכלה נעה מלמטה, כמו שעליית שכר המינימום שנלחמנו עלייה הביאה לצמיחה המשמעותית ביותר . עכשיו לפני הכל צריך להרים את אלו שנמצאים למטה בשגרה, ואלו שהצטרפו אליהם בגלל המשבר. קודם כל דמי אבטלה לעצמאיים, עובדים סוציאליים, נכים וקשישים, אחים ואחיות את מה שישאר נחלק בצורה אוניברסלית".