שר הבריאות יולי אדלשטיין סייר בצהריים (שלישי) בגליל העליון וביקר בבית החולים זיו בצפת ואמר כי ההתעקשות להמתין עם פתיחת המשק היא זו שמונעת הידרדרות לסגר שלישי. ynet העביר את דבריו בשידור חי.
"אני שמח לומר שמיום ראשון הקרוב בהינתן שלא יהיו הפתעות במדדי התחלואה - לא מעט עסקים יחזרו לפעילות", אמר אדלשטיין. "אנשים שמאוד קשה להם, שהיו ללא פרנסה במשך כמה שבועות. מספרות, קוסמטיקאיות, מאמנים אישיים ומורי נהיגה. העיקרון הוא פשוט: מי שעובד אחד על אחד יוכל לחזור לפעילות, וזה כולל את כל הרפואה המשלימה שרבים מאיתנו זקוקים להם. אני מאוד מקווה שאנחנו נוכל לעמוד ביעדים ולהמשיך לרדת בתחלואה".
3 צפייה בגלריה
חצי חצי בתי ספר בית ספר מערכת חינוך מספרה מספרות
חצי חצי בתי ספר בית ספר מערכת חינוך מספרה מספרות
בדרך להקלות חדשות
(צילום: AFP, רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
(צילום: לע"מ)
השר הדגיש כי "דווקא העקשנות שלנו בתחום הזה והשמירה על הקצב האיטי הם שמגינים על כלכלת ישראל, ובעלי העסקים הם שמגינים על פרנסת האנשים כאן. ההרפתקנות היא מהשטן". אדלשטיין הוסיף כי "המספרים כבר לא צונחים ואנחנו עוקבים בדאגה ומנסים לעשות את היציאה מהסגר בצורה זהירה, כדי שנימנע מהסגר השלישי. ביום חמישי ייתקיים דיון נוסף סביב דברים נוספים במשק כגון מסחר וצימרים, אבל אני מציע לכולם להיות זהירים. אנחנו נבדוק שבע פעמים את כל הנתונים והמדדים לפני שנעשה פתיחות נוספות".
על החזרת הלימודים בכיתות א'-ד' אמר אדלשטיין כי "אני שמח לבשר לילדי ההורים הקטנים שאחרי הפסקה די ארוכה, הילדים יוכלו לחזור ללימודים. לצערי אנחנו עם כיתות גדולות מאוד במערכת החינוך, ולכן אני רוצה לבקש מההורים ומכל המעורבים לשתף פעולה ולשמור על הנחיות הבריאות כדי לשמור על הילדים".
השר התייחס גם למינוי של פרופ' נחמן אש לפרויקטור הקורונה החדש, במקומו של פרופ' רוני גמזו. "היום נכנס לתפקידו ממונה הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, ואני מודה לו על הסכמתו להיכנס לתפקיד המאתגר הזה ומאחל לו המון הצלחה", אמר אדלשטיין. "פרופ' גמזו הסכים, לטובת החפיפה, להישאר עוד מספר ימים להעביר את התפקיד בצורה מסודרת".
שר הבריאות הוסיף כי "יחד עם זאת, אני רוצה לומר בצורה חד-משמעית שכל המאמצים של 'מגן ישראל' לא יעזרו אם אנחנו כולנו לא נשמור על הכללים, ובראשם עטיית מסכה. לפי כל המחקרים, כשיותר מ-80% של אנשים עוטים מסכה אין צורך בסגרים ובהגבלות. רק עטיית מסכה ושמירת מרחק יכולים להגן עלינו".
3 צפייה בגלריה
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
הפרויקטור החדש פרופ' נחמן אש
(צילום: דפנה גזית )
אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו הבוקר על מינויו של אש, לשעבר קצין רפואה ראשי ועד לאחרונה ראש חטיבת הבריאות בקופת החולים מכבי. אש וגמזו יתחילו מחר בתהליך חפיפה לתפקיד.
גמזו יישאר הממונה על המאבק בנגיף עד 13 בנובמבר, ועד אז ישוב בהדרגה לתפקידו כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. גמזו, שהמליץ באופן אישי למנות את אש למחליפו, אמר היום: "תקופה זו מאתגרת במיוחד לאור הצורך בחזרה בטוחה ומדורגת לשגרת קורונה. אני שמח על בחירתו של פרופ' אש לפרויקטור הבא, ואמשיך לסייע גם לאחר סיום החפיפה, לייעץ ולהיות זמין לכל בקשה שלו, של שר הבריאות וממשלת ישראל למען עם ישראל".