בצרפת דיווחו היום (ב') בזעזוע על רצח של כומר קתולי בעיירה במערב מדינה, על ידי מהגר מרואנדה שלו הוא נתן להתגורר בכנסייה שלו – למרות שהמהגר נחשד, ואף הודה לפי דיווחים, כי היה האיש שהצית קתדרלה בשנה שעברה.
המהגר שרצח לפי החשד את הכומר היה זה שדיווח על המעשה: לפי הדיווחים הוא הלך לתחנת המשטרה בעיירה סן-לורו-סור-סרב שבמחוז ואנדה, ושם התוודה בפני השוטרים כי רצח את הכומר, גבר כבן 60 שזוהה בשם אוליבייה מר. לפי הדיווחים שמו של החשוד הינו עמנואל א', אך גילו לא צוין.
2 צפייה בגלריה
שריפה בקתדרלה בעיר נאנט בצרפת
שריפה בקתדרלה בעיר נאנט בצרפת
השריפה בקתדרלה בעיר נאנט, ביולי אשתקד. החשוד שוחרר, ורצח כומר
(צילום: AP)

גורם המעורה בחקירה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החשוד ברצח היה מעורב בהצתת קתדרלת נאנט ביולי 2020. הקתדרלה אמנם כובתה בתוך כשעתיים ולא נגרם לה הרס נרחב כמו זו שחוללה השריפה כשנה לפני כן בקתרלת נוטרדאם בפריז (שלא נגרמה מהצתה), אך כמה אוצרות יקרי ערך, בהם עוגב בן מאות שנים ששרד את המהפכה הצרפתית ואת הפצצות מלחמת העולם השנייה, עלו באש. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP החשוד הודה בהצתה.
למרות ההודאה הזו שלו, ב-AFP דיווחו כי החשוד שוחרר בהמשך בזמן שהחקירה בעניינו התנהלה, ובמשך "כמה חודשים" הוא שהה באותה כנסייה של הכומר שכעת רצח אותו לפי החשד. עוד דווח כי שיטת הרצח טרם התבררה, אך החוקרים שללו מתקפה באמצעות סכין.
הסנאטור הצרפתי ברונו רוטיו, שמייצג את אזור ואנדה, היה זה שחשף את שמו של הכומר בפני כלי התקשורת המקומיים, ואמר כי הוא מזועזע מהתקרית. "אני המום מהרצח הנורא של הכומר, שלקח את הרוצח שלו תחת חסותו", כתב רוטיו בטוויטר. "מה האיש הזה עדיין עושה בצרפת?", תהה המחוקק, אחד מכמה מחברי מפלגת הימין "הרפובליקנים" שצפויים להתמודד על מועמדות המפלגה בבחירות לנשיאות בשנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון מארין לה פן
עמנואל מקרון מארין לה פן
מקרון ולה פן. סוגיית ההגירה תעלה לראש סדר היום לקראת הבחירות?
(צילום: EPA, AFP)
הרצח עשוי להעלות מחדש את סוגיית ההגירה לראש סדר היום בצרפת, לקראת הבחירות באפריל 2022, ופוליטיקאית נוספת שצפויה להתמודד בהן מול הנשיא עמנואל מקרון, מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן, תקפה את ממשלתו בעקבות האירוע. בציוץ בטוויטר כתבה לה פן כי בצרפת "אתה יכול להיות מהגר לא חוקי, להצית קתדרלה, לא להיות למגורש ואז לבצע עבירה חדשה ולרצוח כומר".
שר הפנים הצרפתי, ג'רלד דרמנה, הגיב במהירות לציוץ הזה של לה פן. הוא כתב לה בטוויטר כי לא היה יכול לגרש את המהגר כל עוד ההליך המשפטי בעניינו נמשך, והאשים אותה בפיזור טענות ללא ידיעת העובדות. דרמנה הודיע מוקדם יותר כי יגיע לעיירה שבה התרחש "הרצח הדרמטי", כלשונו, והביע את תמיכתו בקהילה הקתולית בצרפת.