בצה"ל מעריכים שהפיגוע הבוקר (שישי) סמוך לרמאללה, שבו נפצעו שמונה ישראלים בהם אחד באורח קשה, הגיע ברקע מאמצים של חמאס להוציא פיגועים רבים בגדה המערבית על רקע הלחימה בעזה. מתחקיר הפיגוע הבוקר בצומת הפרסה סמוך ליישוב דולב באזור רמאללה, עולה כי המחבל, מוג'אהד ברכאת מנסור, נע הלילה לאט עם נשק צלפים עם כוונת אופטית והכין עמדות צליפה מסודרות.
3 צפייה בגלריה
 חיסול המחבל שביצע את הפיגוע צומת הפרסה בבנימין
 חיסול המחבל שביצע את הפיגוע צומת הפרסה בבנימין
המחבל ירה מעמדה נסתרת במשך כחמש שעות
(צילום: דובר צה"ל)

הירי הראשון שביצע המחבל היה בשעה 5:15 בבוקר לעבר אוטובוס ללא נפגעים. לאחר מכן המחבל המשיך לירות לעבר כוחות שהגיעו לנקודה, כמאות מטרים מהכביש. לכוחות לא הייתה ידיעה שהמחבל עם נשק צלפים - ולכן הם בודדו את המרחב קודם מלמטה כשהם נחותים ממנו. הצלף הסתתר בשיחים על שלוחה גבוהה וסבוכה, תוך שהוא מגן על עצמו באמצעות הסתתרות מאחורי סלעים גדולים, והוא הצליח לירות ולפגוע בישראלים תוך כדי שמסוק קרב יורה בסביבתו ומנסה להוציאו כך מהמחבוא.
לוחמי דובדבן נשלחו לסרוק אחריו בהכוונה אווירית תוך השלכת רימונים לעברו, ושליטה עליו מנקודה גבוהה ממנו. עם התבהרות מזג האוויר מסוק הקרב ירה עליו בצורה מדויקת יותר עד שחוסל. בצה"ל ציינו כי משך האירוע - שארך כחמש שעות - נבע מהעובדה שהזירה הייתה רחבה ופתוחה וללא סכנה לאזרחים או ליישובים סמוכים. לכן החליטו בצבא לפעול לאט.
מלבד פעילות כוחות צה"ל, גם כוחות אזרחיים ביישובים הסמוכים במועצת בנימין סייעו בפעולות לאיתור המחבל - ובהכוונה לחיסולו.
מדובר צה"ל נמסר כי "מחבל ירה לעבר כלי רכב ישראלי בסמוך לצומת הפרסה שבחטיבת אפרים, לוחמי צה"ל בליווי כלי טיס של חיל האוויר, פתחו במרדף וניהלו חילופי אש מול המחבל. במהלך המרדף מסוק קרב תקף את המחבל וחיסל אותו בשטח סבוך במרחב הצומת".

3 צפייה בגלריה
אינפו מפה אינפוגרפיקה פיגוע צומת פרסה חבל בנימין מחבל איו"ש
אינפו מפה אינפוגרפיקה פיגוע צומת פרסה חבל בנימין מחבל איו"ש
(צילום מסך https://www.govmap.gov.il/)
3 צפייה בגלריה
כוחות סמוך לזירת ניסיון הפיגוע בבנימין
כוחות סמוך לזירת ניסיון הפיגוע בבנימין
זירת הפיגוע
(צילום: דוברות מועצת בנימין)
לפי המידע שבידי מערכת הביטחון ברכאת מנסור היה בן 32, והתפטר ממשמר הנשיאות הפלסטינית לפני כעשור. הוא כלוא לשעבר, ומאז שהשתחרר עובד כרצף ונשוי עם ילדים.
בעקבות המצוד תושבי דולב נשארו ביישוב, ורק חלק ממוסדות החינוך נפתחו הבוקר. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר בזירה: "מתחילת המלחמה אנחנו מתריעים בדיוק על המקום הזה. אין שום הבדל בין עזה לכאן. צריך לתקוף את המחבלים בתוך העיירות והכפרים שלהם".
בעקבות הפיגוע, שרת התחבורה ושר האוצר יחד עם ראש המועצה החליטו על "קידום כביש המחבר בין גוש טלמונים לכביש 443 לתכנון וביצוע באופן מיידי". הכביש, כך נמסר, יאפשר יציאה נוספת לתושבי הגוש לירושלים ותל אביב. מהשרים נמסר: "הטרור הערבי מנסה להכות בנו מזה 100 שנים, הציונות מראשית דרכה משלמת מחירים כבדים ובד בבד מחזקת את אחיזתנו ברגבי הארץ. פיגוע הטרור הארור הבוקר הוא עוד תזכורת כואבת למלחמה המתנהלת נגד עם ישראל וביתר שאת מאז 7 באוקטובר".