שיא באחוז הבדיקות החיוביות בגל הרביעי של הקורונה, מספר התלמידים המבודדים ממשיך לעלות - אבל מנגד נמשכת הירידה במספר החולים קשה: מנתונים שפורסמו הבוקר (יום ו') עולה שאתמול נרשם יום רביעי ברציפות עם יותר מ-10,000 מאומתים - 11,210 לפי משרד הבריאות, קרוב מאוד לשיא מתחילת המגפה שנקבע יום לפני כן.
שיעור בדיקות הקורונה החיוביות המשיך לעלות והגיע ל-8.4%, הגבוה ביותר מאז תחילת חודש פברואר. שיעור הבדיקות החיוביות אצל התלמידים אף גבוה בהרבה - 12%. למעשה, כל תלמיד שמיני שנבדק אובחן כמאומת לנגיף.

בסך הכול אומתו אתמול 5,889 תלמידים כחיוביים לקורונה, והם מהווים יותר מחצי מכלל המאומתים היומי. מספר החולים הפעילים מבין התלמידים הוא 41,590 ומספר התלמידים המבודדים הוא 62,130. למעשה, יותר מ-100 אלף תלמידים נאלצים להישאר בבית בימים הראשונים של השנה בגלל שנדבקו או שנכנסו לבידוד.
אבל יש גם חדשות חיוביות, והמרכזית שביניהן היא המשך הירידה במספר החולים הקשה - 667 כעת. פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, ציין כי מדובר בהמשך הירידה, לאחר שרק לפני חמישה מספר החולים קשה היה 752.
לדבריו, המספר הגבוה של מאומתים נובע כנראה בין היתר בגלל מבצע הבדיקות של הילדים: "התחלואה ממשיכה לרדת אפילו מהר יותר מתרחיש שהצגנו לפני כשבועיים, נקווה שימשיך ככה".