משפחתו של תושב טירה מורשד עבד אלחי (30), שנורה הבוקר (שני) למוות ברחוב הצבי בבאר שבע אחרי שהתפרע ואף ניסה לחטוף נשק משוטר, דוחה את הודעת המשטרה על אודות נסיבות המקרה. "אחרי שהוא יצא אתמול מהבית, ביקשתי שיתפסו אותו כדי שלא יעשה תאונת דרכים עקב מצבו", סיפר האח מועאד. "במשטרה התקשרו אליי, אמרו לי שהוא באזור המרכז, וביקשו ממני להגיע לקחת אותו".

2 צפייה בגלריה
מורשד עבד אלחאי
מורשד עבד אלחאי
מורשד עבד אלחי
לפי הודעת המשטרה, עבד אלחי, שעבד בכוח עזר בבית החולים לוינשטיין ברעננה, התפרע ואף תקף אזרחים בשעת בוקר מוקדמת בבאר שבע תוך כדי קריאות "אללה אכבר". בעקבות הדיווח למוקד 100 של המשטרה, יצאו לזירה שוטרי התחנה המקומית.
עוד אמרו במשטרה כי "במהלך מעצרו של החשוד הוא החל להתפרע ולתקוף את השוטרים, וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהשוטרים. במהלך מעצרו, השוטרים ביצעו שימוש בטייזר ובאמצעים כדי לעצור אותו והוא המשיך להתפרע. השוטרים ביצעו ירי אזהרה לאוויר ולאחר מכן לעבר רגלו. החשוד הועבר לטיפול רפואי ובמהלכו של הטיפול נקבע מותו".
במשטרה הוסיפו כי "לפני התקרית בבאר שבע, איים עבד אלחי בהתאבדות ונעצר על-ידי משטרת התנועה הארצית. הוא החל להימלט מהכוחות, תוך שהוא נסע נסיעה פרועה ונמלט לכוחות באזור בית החולים סורוקה". רכבו של ההרוג אותר בחניה סמוך לזירה, משם כנראה המשיך ברגל לרחוב הצבי.
2 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע, בה שוטר ירה בחשוד
הזירה בבאר שבע, בה שוטר ירה בחשוד
הזירה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
משפחתו של ההרוג טוענת כי עבד אלחי לא הותיר מכתב התאבדות. לטענתם, אמש הם התקשרו לתחנת המשטרה בטירה כדי לדווח על החשש ממעשיו. עוד אמרו במשפחה כי לאחר מכן התקבלה שיחה מהמשטרה שעבד אלחי נמצא באזור רמלה, ושהם מתבקשים להגיע למקום. לטענת המשפחה, בדרך לרמלה התקבלה שיחה נוספת מהמשטרה שבה נאמר כי עבד אלחי שוחרר.
בשעות הבוקר המוקדמות, טוענת המשפחה, ניידת של משטרת התנועה הארצית איתרה את עבד אלחי בכביש 6, אך הוא הצליח להימלט. עוד נטען כי בעקבות כך התפתח מרדף של משטרת התנועה הארצית בכביש 6, ובהמשך בסיוע כוחות של משמר הגבול באזור בית החולים בבאר שבע.

"בימים האחרונים מורשד היה במצב נפשי לא בסדר בגלל בעיות מסוימות", סיפר האח מועאד. "אתמול הוא יצא מהבית וישר הודעתי למשטרה על כך, וביקשתי שיתפסו אותו כדי שלא יעשה תאונת דרכים בדרך עקב מצבו. במשטרה התקשרו אליי ואמרו לי שמורשד נמצא באזור המרכז וביקשו ממני להגיע לקחת אותו".
האח הוסיף: "יצאתי ישר לקחת אותו, ואז הודיעו לי שהוא הלך. הופתעתי ושאלתי למה עזבו אותו. אחר כך המשטרה התקשרה אליי שוב, וביקשה ממני להגיע לבאר שבע כדי לקחת אותו. באותו הזמן דיברתי איתו והוא היה בסדר גמור. בדרך לבאר שבע קראתי ברשתות החברתיות שהם הרגו אותו".
האח אמר עוד: "טענות המשטרה שקריות ואין להן שום בסיס. הוא לא צעק 'אללה אכבר' ולא תקף אף אחד. פשוט רצחו אותו בדם קר. למשטרה הכי קל בימים האלו לירות בערבים".
מוחמד, אח נוסף של ההרוג, אמר: "מדובר בגבר נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא לא חשב פעם אחת לפגוע באחרים. תפרו לו תיק לפני שרצחו אותו. בואו נראה אם המשטרה תפרסם תיעוד של המקרה. הם יודעים שאח שלי לא עשה כלום, הם משקרים כדי להגיד שפעלו בצורה נכונה. לא נעבור על המקרה הזה בשתיקה".
ממשטרת מחוז מרכז, שאחראית על אזור רמלה וכביש 6, נמסר בתגובה לטענות המשפחה: "מדובר בדברים שאינם נכונים ושקריים".
עד ראייה לתקרית בבאר שבע סיפר: "נסעתי ברחוב ברכב, והיה מעט חשוך. על הכביש היו כמה שוטרים שכיוונו נשק לאדם אחר. הם צעקו לו להוריד את הנשק, ואז היו מספר יריות. עשיתי מיד רוורס. את הצעקה 'תזרוק את הנשק' שמעתי בבירור".
רותם פרץ, עדה נוספת, סיפרה: "ראינו אותו יורד וצועק 'אללה אכבר' ללא הפסקה. הזכיר לי את 7 באוקטובר. המשטרה הגיעה מהר והם צעקו לו לעצור. הם התיזו עליו גז מדמיע קודם אבל זה לא עזר. לאחר מכן היו יריות והוא נוטרל. ניסו במשך רבע שעה לנטרל אותו ללא הצלחה. השוטרים צעקו לו משהו אבל לא שמעתי. השוטרת צעקה 'תירה לו ברגליים', זה היה כאוס מוחלט. הוא ניסה לחטוף איזה משהו אבל לא ראיתי. אחר כך הגיעו גם שוטרי מג"ב".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "אני מגבה את השוטר אשר הגן באמצעות נשקו על עצמו ועל סביבתו, כך בדיוק צריך לפעול - ערנות וקור רוח. השוטרים שלנו פועלים לילות כימים על מנת לתת ביטחון לאזרחי ישראל, בשם כל המדינה אני מצדיע להם".
ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על בחירתכם לנקוט בפרסום שקרי על אף ידיעת הכתב כי מדובר במידע כוזב. נבהיר כי בשום שלב החשוד המעורב באירוע בדרום לא עוכב או נעצר במרכז ולא היתה פנייה למשפחה בהקשר זה. כמו כן יודגש כי האירוע נודע למשטרה רק לאחר שבן משפחה שראה ניידת ברחוב, עדכן ותוך זמן קצר הרכב זוהה בכביש 6 על ידי ניידות אגף התנועה. צר לנו על מידע שגוי וסיקור מעוות ומגמתי של האתר ומצפים לתיקון מיידי של הפרסום השגוי".