ברקע המגעים לעסקת שחרור חטופים נוספת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) עם נציגים מ-19 משפחות חטופים בבסיס הקריה בתל אביב, והתחייב בפניהן כי המאמצים להשיב את יקיריהן לא פוסקים לרגע. ממשפחות החטופים נמסר בתום הפגישה כי היא התנהלה באווירה טובה ומכובדת, בלי צרחות והתלהמויות. לדבריהם, "נתניהו קרא להפעיל לחץ על הצלב האדום", והם השיבו לו: "המחדל היה במשמרת שלך, עליך אנחנו סומכים להחזיר אותם".
במקביל לסיום הפגישה, בסוכנות הידיעות AFP דווח כי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה צפוי לבקר מחר במצרים כדי "לדון בהפסקת אש בלחימה" ברצועת עזה. כך לפי גורם מארגון הטרור.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הפגנה משפחות חטופים
בנימין נתניהו הפגנה משפחות חטופים
נתניהו נפגש עם חלק ממשפחות החטופים: "המחדל היה במשמרת שלך, תחזיר אותם"
(צילום: שלו שלום, דנה קופל)
"הוא ענה שיש מספר מנופי לחץ במקביל, ומתנהלים מגעים שהוא לא יכול לפרט עליהם", הוסיפו המשפחות. בפגישה השתתף גם הממונה על סוגיית החטופים, מתאם השבויים והנעדרים תת-אלוף (במיל') גל הירש - שקבע בעצמו מי יהיו המשפחות שיגיעו אליה - רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ויועץ התקשורת של רה"מ טופז לוק.
שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שנחטפו מקיבוץ בארי לרצועת עזה, אמר כי "הייתה פגישה מדהימה, סוף-סוף אחרי 74 ימי לחימה הייתה שיחה אמיתית". עם זאת, יש לא מעט משפחות שכעסו על כך שלא הוזמנו, ויש ציפייה שהן יוזמנו לפגישה גם כן. המתאמת של הירש אמרה להם כי הם יהיו הפגישה הבאה, ואחד מבני המשפחות השיב לה: "אחלה, אבל הזמן הולך ואוזל ויכול להיות שלא יהיה זמן לעוד פגישה".
3 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות החטופים להחרפת הצעדים להשבתם
הצהרת משפחות החטופים להחרפת הצעדים להשבתם
"השיחה הייתה פרודוקטיבית, יצאנו מעודדים". רובי חן, אבין של איתי שנחטף לעזה
(צילום: יאיר שגיא)
רובי חן, אביו של איתי שנחטף לעזה, יצא מהפגישה הערב ואמר ל-ynet: "עצם הפגישה חשובה, שהוא יושב ומדבר איתנו. זה דבר טוב". לדבריו, "בגלל שהפורום היה אינטימי זה נתן את האפשרות לנהל שיחה פרודוקטיבית. הוא דיבר יותר מבפגישות קודמות, ואנחנו יוצאים יותר מעודדים. זה חשוב בשביל להמשיך לתפקד.
"כולם רוצים להחזיר אותם בחיים", הוסיף. "אנחנו הבענו אמונה שראש הממשלה הוא הבן אדם שהאחריות עליו, ואנחנו בטוחים שהוא עושה הכול כדי להחזיר אותם הביתה. המשפחות העלו דברים קשים לגבי המקרים שהיו. ראש הממשלה מכיר את עולם השכול בעצמו".
"ימים יגידו אם הוא יקשיב לדברים שלנו"
(צילום: עידו ארז)

יעל הדר, אמו של תומר שנחטף על-ידי מחבלי חמאס, הוסיפה בתום הפגישה כי "הייתה הקשבה וזה שהיא הייתה באופן אינטימי איפשר לנו לומר מה אנחנו מרגישים, רוצים, דורשים וחושבים. היו התייחסויות מצד ראש הממשלה, ואני חושבת שלכל משפחה צריך לתת את האפשרות להגיד את מה שהיא רוצה ומרגישה באופן אינטימי עזה".
לדבריה, "כשראש הממשלה יסיים את סבב הפגישות עם כל המשפחות נשב בינינו ונסכם את הדברים והתובנות. בסך הכול הייתה הקשבה, ואנחנו מבינים שנעשים מאמצים ויש תהליכים שקורים. אני מודה על האפשרות להיפגש איתו באופן אישי, גם אם היו דברים לא פשוטים, וימים יגידו אם הוא יקשיב לדברים שלנו".
3 צפייה בגלריה
 משפחות החטופים מגיעות לפגישה עם הקבינט בהרצליה
 משפחות החטופים מגיעות לפגישה עם הקבינט בהרצליה
משפחות החטופים מגיעות לפגישה הקודמת עם נתניהו בהרצליה
(צילום: יריב כץ)
הפגישה ארכה כשעה ו-45 דקות והייתה אפשרות לכל אחד להגיד את שיש לו לומר, לשאול ולהעלות הצעות. נתניהו הסביר, במגבלות האפשר, את הדברים לעומקם, את הרגישויות, המאמצים שנעשים והכיוונים השונים.
בלשכת נתניהו הסבירו מוקדם יותר כי הפגישות עם חלק מהמשפחות יותר יעילות מפגישה עם משפחות כל החטופים יחד. אחרי המפגש הקודם של חברי קבינט ניהול המלחמה וראש הממשלה עם משפחות החטופים בבית חיל האוויר בהרצליה, שהיה טעון וקשה, נתניהו החליט לקיים סדרת מפגשים אינטימיים יותר - והשאיפה של לשכתו היא לקיים מפגש עם כמה משפחות בכל פעם, כך גם צוין בהודעה מטעם לשכתו.
גם הפגישה שהתקיימה בקריה, לפני מימוש עסקת החטופים בחודש שעבר, לא עברה חלק. הפגישה בין נתניהו וחברי קבינט המלחמה לנציגים רבים ממשפחות החטופים נפתחה באיחור של שעה, מאחר שחלק מהמשפחות נותרו תחילה בחוץ כי לא נמצא מקום לכולן - מה שהוביל להתפתחות הפגנה במקום. חלק מנציגי משפחות החטופים שנכחו אז בפגישה יצאו בתחושות קשות, וסיפרו: "המסר שזו לא המטרה הראשית. לא מספיק רואים אותנו".