1 צפייה בגלריה
רן ארז, יואב קיש שר החינוך
רן ארז, יואב קיש שר החינוך
מכה נוספת לארגון המורים. רן ארז ושר החינוך קיש
(צילום: אוראל כהן )
בית הדין הארצי לעבודה ביטל בצהריים (יום שני), בפעם השנייה ברציפות, את השביתה שתכנן ארגון המורים מחר בכיתות י'-י"א. בהחלטתו אמר כי דיון בין משרד החינוך לארגון המורים יתקיים מחר בשעה 15:30.
בנוסף התייחס בית הדין גם לכך שטרם פורסמו כל ציוני המגן לקראת בחינות הבגרות, והדגיש כי המורים אמורים להזין את הציונים במערכת עד הערב ב-20:00. "ארגון המורים הוציא הנחיות לכלל המורים ובמיוחד בכל הנוגע לבחינות הבגרות הקרובות", הדגיש בית הדין, כשמחר אמורים להיבחן 102 אלף תלמידים בבחינות הבגרות באנגלית.

לפי בית הדין, על אף שלארגון המורים יש זכות להחריף את הצעדים הארגוניים, אך "יש לעשות כן בהתאם לחובות תום הלב". בית הדין הוסיף כי השביתה מחר תבוטל בין השאר "בהינתן הליך תלוי ועומד, שדיון בו התקיים בשבוע שעבר, ובשים לב לכוונתנו לקיים דיון בדחיפות כבר מחר שבו נברר את המצב לאשורו, ובהתחשב במאזן הנזקים".
הבוקר אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז באולפן ynet כי השביתה היא חלק ממאבק למען "מערכת חינוך טובה יותר למען הילדים". הוא הבהיר: "אנחנו לא ששים להשבית את הלימודים, אך נאלצים לעשות זאת כדי שהאוצר יבין שאנחנו רציניים". ארז הבהיר כי במידת הצורך, ביטול מסיבות הסיום בבתי הספר והשבתת פתיחת שנת הלימודים הבאה - גם הם על הפרק.
בהודעה על השביתה אמר ארז כי "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, במתרחש במערכת החינוך, במחסור במורים מקצועיים, בנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".
בשבוע שעבר, נזכיר, הודיע בית הדין לארגון המורים להפסיק את העיצומים נגד תלמידי התיכונים, להעביר את ציוני המגן שלהם ולאפשר להם לערער על הציונים. שלשום הורה בית הדין להעביר את הציונים מיד, ובהחלטתו היום הדגיש כי אין אינדיקציה לכך שארגון המורים לא מקיים את ההוראות. "מתשובת ארגון המורים עולה שהוא מקיים את צווי בית הדין, ובהתאם הוציא הנחיות לכלל המורים ובמיוחד בכל הנוגע לבחינות הבגרות הקרובות", נכתב בהחלטה. "יחד עם זאת, על מנת להעמיד דברים על מכונם, הם יתבררו בדיון מחר".