2 צפייה בגלריה
תחקיר ניקיון
תחקיר ניקיון
ארכיון
(צילום: אלכס גמבורג)
למרות שעובדי הניקיון במערכת הבריאות נמצאים בחזית המלחמה בקורונה ובאים במגע יומיומי עם חולים, הם לא נכללו בתוכנית מתן החיסון השלישי יחד עם הצוותים הרפואיים. לאחר פניית ynet בנושא, הוחלט שמהשבוע הבא יוכלו עובדי ניקיון בכל גיל לקבל את החיסון השלישי. כמו כן, נבחנת האפשרות לאשר מנת דחף לעובדי ניקיון במוסדות החינוך.
במכתב שנשלח היום (רביעי) לשר הבריאות ניצן הורוביץ ומשרד הבריאות מטעם עו"ד ורוניקה רוזנברג, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון בישראל, היא ביקשה לאפשר מתן חיסון שלישי גם לעובדי הניקיון.
"לאורך כל תקופת משבר הקורונה הארגון וחברות הניקיון הפועלות במסגרתו, עמדו וממשיכים גם בימים אלה לעמוד בחזית המאבק הלאומי ובחזית עבודות הניקיון על מנת לשמור על בריאות הציבור, הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי. בימים אלה שבהם נגיף הקורונה מרים שוב את ראשו ואלפי אזרחיות ואזרחים נדבקים מדי יום, עובדי הניקיון ממשיכים לבצע את מלאכתם נאמנה: בבתי החולים, בבתי האבות, בבתי הספר ובכל מקום במרחב הציבורי בו נדרשת שמירה על סביבה נקייה וסטרילית".

לדבריה, "במערכת הבריאות כולה מועסקים כעשרת אלפים עובדות ועובדי ניקיון: בבתי החולים, בקופות החולים ובמרפאות שמדי יום חשופים למספר גדול של אזרחים העשויים להדביק אותם בנגיף, או לחילופין להידבק מהם, בניגוד למטרתנו המשותפת להילחם בנגיף ולהפחית את התחלואה הגבוהה".
עוד כתבה רוזנברג כי "חשוב לציין שעבודתם במערכת הבריאות מהווה את אחת מהנקודות הקריטיות במאבק בנגיף הקורונה ובזיהומים שונים במערכת הבריאות, שכן ידוע כי עבודת הניקיון והחיטוי במקומות אלה הינה בעלת חשיבות עליונה, בשגרה ובחירום".
עו״ד ורוניקה רוזנברג עו''ד ורוניקה רוזנברג צילום : עופר חג׳יוב
"כמנכ"לית הארגון אני פונה אליך בבקשה לפתוח בפני עובדות ועובדי הענף את האפשרות לקבלת מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה, ללא תלות בגילם ובמצבם הרפואי של העובדים", המשיכה רוזנברג, "ובכך להבטיח את שלומם ואת בריאותם, תוך יצירת שכבת הגנה נוספת בפני הנגיף המשתולל".
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ באולפן ynet
ניצן הורוביץ באולפן ynet
"עובדי הניקיון יקבלו יחס שווה". שר הבריאות ניצן הורוביץ
(צילום: קובי קואנקס)
היא סיכמה וביקשה "התחסנות מאסיבית בקרב עובדי הניקיון תסייע להאט את קצב התפשטות המגפה לצד צמצום מספר החולים והמבודדים בענף, הנמצא במצוקת כוח אדם משמעותית שמשפיעה עליו כבר כעת״. כפי שצוין, בעקבות פנייך ynet למשרד הבריאות ולשר הבריאות, אושר מתן חיסון שלישי גם לעובדי הניקיון.
במענה לשאלת ynet, שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום כי "עובדי הנקיון בבתי החולים הם לא פחות מאף אחד ואחת". לדבריו, "העבודה שלהם מצילה חיים, בדיוק כמו העבודה של הרופאות הרופאים, האחים והאחיות. הם יקבלו יחס שווה".