ברקע הקמת ה"רשות לזהות לאומית-יהודית" שבראשה יעמוד יו"ר נעם אבי מעוז, הכוללת מעקב אחרי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר, ח"כ ניסים ואטורי אמר כי "לא צריך להשפיע על אנשים דרך הלימודים. באים לנערים בגיל צעיר ואומרים להם: 'אתה ככה כי אתה נראה כמו אישה'. זה לא צריך להיות כך - שכל בן אדם יבחר את הדרך שלו בלי השפעות, לא ממעוז ולא מהחילוניות".
ח"כ ואטורי אמר את הדברים אתמול (שלישי) בתוכנית "הזירה המרכזית" בערוץ הכנסת, בתגובה לשאלה על תכנים חינוכיים הקשורים לקהילת הלהט"ב, מגדר ושוויון. עוד תקף ואטורי כי "נהיינו יפי נפש פה במדינה, מעודדים ללהט"ביות. יש הורים כאלה, הם נותנים לילד שלהם בובה כי נראה להם שהוא צריך להיות הומו. לא צריך לכפות על אף אחד לא מגדר ולא לא-מגדר".
1 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
(צילום: אבי חי)
במסגרת התוכנית של מעוז, יוקם אתר חיצוני שיאפשר לו לשקף להורים את התכנים החיצוניים שמועברים לתלמידים בבתי הספר, אך בממשלה הדגישו כי אותה "מערכת שקיפות" לא תפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך. מוקדם יותר השבוע אמר ואטורי על תוכניתו של מעוז למערכת החינוך כי "זו תוכנית ראויה. אבי מעוז לא פחות ראוי מאחרים", וגם היום חזר על תמיכתו ביו"ר נעם: "שר החינוך יואב קיש הסביר את זה המון בשבוע האחרון - אין כאן התערבות במערכת החינוך, זה רק פיקוח הורי. מותר לי כהורה לפקח על מה שהילדים שלי מקבלים בכפית בבית הספר. לטוב ולרע".
ואטורי ציין עוד כי "ילדיי בוחרים את הדרך שלהם. אני למשל חובש כיפה, והילדים שלי, אחד יכול להיות בלי כיפה, אחד יכול להיות עם כיפה. אני לא מתערב להם בזה. אני נותן את ההתווייה: קודם כל להיות אדם טוב".