ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר התייחס היום (ראשון) בריאיון ל-ynet radio לחוק העמותות, שהוחלט שלא לקדם בשלב זה בעקבות לחץ בינלאומי. "חוק העמותות הוא חלק מהניסיון להחליש את הדמוקרטיה ואת החברה האזרחית. הוא גם קשור בטבורו לרצון למנוע חברה אזרחית שמציבה אתגרים למדיניות של ממשלת נתניהו מול הפלסטינים", אמר קריב.
7 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
"לא זוכר שאבי מעוז התמנה לשר החינוך". יו"ר נעם
(צילום: יואב דודקביץ)
7 צפייה בגלריה
גלעד קריב בריאיון לאולפן ynet
גלעד קריב בריאיון לאולפן ynet
"חוק העמותות הוא חלק מהניסיון להחליש את הדמוקרטיה". קריב
(צילום: הדר יואביאן)
7 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
"מי אחראי על חינוך הילדים?" שאשא ביטון
(צילום: יריב כץ)
היום צפויה הממשלה לאשר את מינויו של יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה, וכן תקציב ל"רשות לזהות לאומית-יהודית" שבראשה יעמוד מעוז, כולל מעקב אחרי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר. "אני לא זוכר שאבי מעוז התמנה לשר החינוך, אני כן זוכר שיואב קיש אחראי על החינוך של הילדים שלי שאני עכשיו לוקח אל בתי הספר", אמר קריב. "העובדה שיואב קיש מסכים שהצעת ההחלטה ההזויה הזו שנותנת לאבי מעוז את הסמכות להקים מערכת ניטור ופיקוח על החלטות של מנהלות בתי ספר זו חרפה בראש ובראשונה לשר החינוך".
על שר המשפטים יריב לוין, אמר קריב כי "הוא אדם מסוכן שמתנהג כמו פונדמנטליסט ולא כמו מנהיג פוליטי. ראש הממשלה נתניהו צריך להחליט בקרוב מאוד האם הוא מאפשר ללוין להמשיך ולטרלל את החברה הישראלית ואת מדינת ישראל".
גם שרת החינוך לשעבר ח"כ יפעת שאשא ביטון (המחנה הממלכתי) התייחסה לרשות שבראשה יעמוד מעוז. "אין ספק שזו שערורייה. אני מבינה שנתניהו שם לו למטרה לחסל את מה שנשאר ממערכת החינוך. חבל שהוא לא מבין שחיסול של מערכת החינוך זה חיסול העתיד של מדינת ישראל, במיוחד עם איך שמתנהלים הדברים היום", אמרה שאשא ביטון.
לדבריה, "אני חושבת שהמסר שעובר פה בחודשים האחרונים זה שמערכת החינוך היא הפקר, וכל אחד יכול לעשות בה מה שהוא רוצה, כל כך הרבה שרים יש להם נתח כזה או אחר בתוך המערכת. ואני כל הזמן שואלת, מי בסוף אחראי על החינוך של כלל הילדים במערכת החינוך?".

7 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
"צריך לקדם כמה נושאים שגם האופוזיציה בעד". ואטורי
(צילום: אבי חי)
ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס לחוק העמותות בריאיון לאולפן ynet ואמר כי "מה המטרה להשקיע בעמותות בישראל אם לא פגיעה בישראל עצמה? יש פה דמוקרטיה. אין לנו שום סיבה לפגוע. אנחנו רוצים שיהיה חופש לכולם. השקעה של ארגונים זרים - איפה קיים הדבר הזה? לא צריך שאנשים מבחוץ יטיפו לנו מוסר. זו פרצה לארגונים אנטי-ישראליים. לא תמיד אנחנו פועלים לפי מה שטוב ורצוי לנו. אני לא בעד שהתקפלנו בגלל לחץ בינלאומי".
על השיחות שעדיין נמשכות בבית הנשיא סביב המהפכה המשפטית, אמר ואטורי כי "לא כדאי שיתפוצצו. צריך להגיע לעמק השווה. שוחחתי עם שר המשפטים לפני כשבוע, נראה לי מאוד נחוש. צריך לקדם כמה נושאים שגם האופוזיציה בעד, אבל היא מתנגדת בכל מקרה". על תוכניתו של מעוז, אמר כי "זו תוכנית ראויה. אבי מעוז לא פחות ראוי מאחרים".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) אמרה על השיחות בבית הנשיא: "לא ברחנו, נכנסנו לכל זירה אפשרית. גם בוועדות בכנסת". על המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמרה רייטן כי "אני רואה אנשים כועסים, חרדים".
רייטן התייחסה גם לקריאות הבוז שספגה אמש ראש מפלגתה מרב מיכאלי בהפגנה בכרכור. "כל מי שרוצה להחליף את היו"רית, מזמינה אותו להתפקד למפלגה ולהצביע בפריימריז. אנחנו מתאיידים אולי בסקרים, בואו נחכה לבחירות", אמרה רייטן. "אני מודאגת מזה שהאופוזיציה מסתפקת בזה שנותנים לה את המובן מאילו בוועדה לבחירת שופטים".
7 צפייה בגלריה
אפרת רייטן באולפן ynet
אפרת רייטן באולפן ynet
"הסיעות בבית הנשיא נותנות רשת הצלה לנתניהו". רייטן
(צילום: יריב כץ )
7 צפייה בגלריה
קארין אלהרר  בועדת החוקה
קארין אלהרר  בועדת החוקה
"אם היו רוצים - היו מעבירים גם את הרפורמה". אלהרר
(צילום: יואב דודקביץ' )
אחרי שמפלגתה פרשה מהשיחות בבית הנשיא, אמרה רייטן כי "הרגשנו כמו קישוט". לדבריה, "הסיעות בבית הנשיא נותנות רשת הצלה לנתניהו ולממשלה המשיחית שלו. כל יום שיש הידברות זה מקעקע את שלטון נתניהו. הגעתי לבתים של ראשי האופוזיציה, התקשרתי לבית הנשיא. אם אני כמגשרת לא שם - תחשבו טוב למי יש אינטרס".
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) התייחסה לטענות של רייטן, ואמרה כי "אני מקבלת כל הזמן זימון לבית הנשיא, לא קובעת מי יהיה בחדר. לא חושבת שצריך להיות פיצוץ. אנחנו נסיק מכך את המסקנה המתבקשת שהקואליציה לא מעוניינת בהידברות. לא נשב עם מי שמבקש לרמוס את המערכת המשפטית". אלהרר הוסיפה כי נטישת השיחות לא תסייע. "לקואליציה יש 64 אצבעות. את התקציב הם היו מעבירים ואם היו רוצים - היו מעבירים גם את הרפורמה".
7 צפייה בגלריה
אבי בוארון
אבי בוארון
"הצבא היה צריך לעשות יותר, לא מסיר אחריות מהממשלה". בוארון
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) התייחס לניסיון הפיגוע שלשום בהתנחלות טנא עומרים שבדרום הר חברון ולילדה בת התשע שנפצעה באורח קל עד בינוני מירי תועה מכפר סמוך לכוכב יעקב שבבנימין. "אני מרגיש שהמערכת הצבאית מוכוונת למוד שנועד לשמור על שקט", אמר בוארון. "הצבא פועל בכל כוחו כדי להשיג שקט, ועורך הרבה פעולות מבצעיות בתוך כפרים נגד קיני טרור או מפגעים כאלה ואחרים, אבל לא מספיק. הצבא היה צריך לעשות יותר".
לדבריו, "אני לא מסיר אחריות מהממשלה. גם הממשלה, גם השר הביטחון פועל אל מול המערכת הצבאית כדי שהמוד הזה ישתנה והתפיסה תשתנה, והתפיסה לא תהיה תפיסה של הכלה, אלא תפיסה של ניהול האירוע נגד אויב. זה לוקח זמן, זה תהליך, ואני מקווה שהצבא יתקדם עם התהליך הזה".