מטען חבלה שהונח על ידי רעולי פנים התפוצץ הלילה (בין שלישי לרביעי) על קברו של רבי ישמעאל הכהן בכפר הדרוזי סאג'ור שבגליל המערבי. נזק נגרם לקיר החיצוני והפנימי של המתחם. המשטרה והשב"כ פתחו בחקירת האירוע, ולפי החשד מדובר ב"תג מחיר" דרוזי על רקע תקיפת המאבטחים לפני ההילולה בהר במירון בסוף השבוע האחרון.
לפי הודעת המשטרה, בסמוך לחצות התקבל דיווח במוקד 100 על שמיעת קולות פיצוץ בסמוך לקברו של התנא הקדום, מעשרת הרוגי מלכות. מחקירה ראשונית עלה כי רעולי הפנים שהניחו את המטען ברחו מהמקום מיד לאחר מכן. מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים בחומרה רבה פגיעה במוסדות, באתרי וסמלי דת". עוד נמסר כי המשטרה תפעל בכל האמצעים כדי לאתר את החשודים במעשה.
2 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לקבר רבי ישמעאל הכהן בעקבות פיצוץ מטען החבלה
הנזק שנגרם לקבר רבי ישמעאל הכהן בעקבות פיצוץ מטען החבלה
הנזק שנגרם לקבר רבי ישמעאל הכהן בעקבות פיצוץ מטען החבלה
2 צפייה בגלריה
תיעוד: שני חשודים תקפו מאבטחים בהר מירון
תיעוד: שני חשודים תקפו מאבטחים בהר מירון
תיעוד מתקיפת המאבטחים, בשבת
גיהאד מוסטפא, שקבר הצדיק נמצא על אדמתו בכפר סאג'ור, אומר כי "האירוע הזה לא פחות חמור מאותם דתיים שפגעו בתושב המקום במירון. בעוד חודש תתקיים כאן הילולה לכבודו של הצדיק ויבואו לכאן הדתיים ונקבל אותם בברכה. אני מגנה מאוד את האירוע הזה, באותה מידה כמו את תקיפת הבחור שלנו במירון".
לדבריו, "אנחנו כל הזמן שומרים על הקבר ומתחזקים אותו בהתנדבות, ומכבדים את הדתיים שבאים. יכול להיות שמישהו עשה את זה כפרובוקציה. אני מגנה זאת בכל תוקף כי המטען פגע גם בבית הקברות של המשפחה שלי שצמוד לקבר הצדיק. אנחנו צריכים לחיות ביחד ובטוב ולא בפרובוקציות לא מהצד הזה ומהצד הזה".
שר הדתות מיכאל מלכיאלי אמר ל-ynet בתגובה לפיצוץ המטען כי "הפגיעה הנפשעת בקברו של רבי ישמעאל כהן גדול הינו מעשה טרור לכל דבר ועניין. סומך את ידיי על משטרת ישראל ושב"כ, אשר תפעל להעמיד את הפושעים לדין. הנחתי את צוות לשכתי לפעול במהרה לשיקום המקום הקדוש".

תקיפת המאבטחים הדרוזים התרחשה ביום שבת במתחם הקבר של הרשב"י במירון, וסרטוני האבטחה תיעדו חבורת צעירים מכים את חמוד שאפי בן ה-27 ומאבטח נוסף שהיה עימו פתע ללא סיבה וללא רחמים באמצעות גדר, מוט ברזל ופח. שאפי אושפז במרכז הרפואי בצפת, וחברו פונה איתו, אך לא נזקק לאשפוז לאחר שטופל בחדר המיון. במחוז הצפוני של המשטרה פתחו בחקירת האירוע ועצרו זמן קצר לאחר התקיפה שני חשודים - בן 17.5 ממודיעין עילית ובן 19 מבית שאן, שאותרו כשהם מסתתרים בחורשה מעל לצומת מירון.
ביום ראשון, נותח שאפי בידו השמאלית בשל שבר חמור. "אמרתי לעצמי שזהו. הם יהרגו אותי השבעה האלו", סיפר ל-ynet. הוא לא נשא נשק ותפקידו היה לשמור על הסדר ולהבטיח את שלום המתפללים ברחבה הסמוכה לציון הקבר. "צעקתי להם שאני דרוזי וחשבתי שאולי יפסיקו להכות אותי, אבל הם לא הפסיקו", שיתף שאפי.
שאפי תיאר את מה שקרה: "עמדנו שם שני מאבטחים, והגיעו שבעה צעירים והתחילו לשבור דברים ולעשות בלגן. הם לא הסבירו ולא אמרו לנו כלום. מאבטח אחר קרא לנו ואמר לנו לא להתערב, אבל כשהחבורה הזאת שמעו שאנחנו דיברנו בינינו בערבית רצו אלינו והתחילו לתת לנו מכות, הרביצו גם עם מוט ברזל וזרקו עלינו גדרות ועוד. נפלתי על הרצפה והם התחילו להרביץ ולבעוט עוד יותר. יצאתי משם בנס ברוך השם. אני חושב שהם לא היו שיכורים והתנהגו רגיל לפני התקיפה".