בית המשפט נעתר הבוקר (ד') לבקשת ארבע הנשים ופרקליטיהן, והחליטה לאפשר להן לבצע בדיקה גנטית, כדי לבדוק אם אחת מהן היא אם התינוקת שנולדה בפרשת החלפת העוברים באסותא ראשון לציון. אחת מאותן הנשים היא אושרית אברגיל (42), שסיפרה ל-ynet: "אם אדע שזו התינוקת שלי - אלחם עליה".
4 צפייה בגלריה
אושרית אברג'יל
אושרית אברג'יל
"כל החיים שלנו נעצרו". אושרית אברגיל
אברגיל, בלוגרית אוכל מבית שמש, סיפרה כי הרגישה תחושת הקלה כששמעה על ההחלטה: "אנחנו בתהליך המשפטי הזה כבר כמה שבועות. מקווים לעשות את הבדיקה בהקדם ולקבל תשובות סופיות". אברגיל הוסיפה כי כשהפרשה התפוצצה, היא סברה שאינה קשורה אליה. "אך כשהתפרסמו התאריכים בהן היולדת הייתה בטיפול, הבנתי שהיינו באותם תאריכים, ונפלו עלינו השמיים".
היא סיפרה שמאז, היא ובן זוגה בן ה-43 נכנסו לתקופה של חרדות ומתח עצום. לדבריה, "רצינו לקבל תשובות כמה שיותר מהר אם התינוקת שנולדה קשורה אלינו. כל החיים שלנו נעצרו. אם אדע שזו התינוקת שלי - אלחם עליה, וארצה לגדל אותה. לא אוותר עליה".
4 צפייה בגלריה
אושרית אברגי'ל
אושרית אברגי'ל
פוסט שפרסמה אושרית אברגיל אחרי אחד מהטיפולים
(מתוך אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
בית חולים אסותא בראשון לציון
בית חולים אסותא בראשון לציון
בית החולים אסותא בראשון לציון. הפרשה עדיין לא תמה
(צילום: קובי קואנקס)
אברגיל ובן זוגה התחתנו לפני 23 שנים ואין להם ילדים. היא סיפרה על הרצון להביא ילד לעולם, ועל התהליך הקשה שהיא ובן זוגה עוברים. "עברתי מסכת ייסורים של זריקות, כאבים, סימנים כחולים בגוף, שאיבת ביציות בהרדמה מלאה, וגם בעלי היה צריך לעבור מצבים לא נעימים. כל טיפול מלווה בהמון מתח וחששות והרבה תשובות שליליות. נשברנו כל פעם מחדש", אמרה.
לפני שנתיים אברגיל גילתה שהיא בהיריון, אבל בחודש השישי היא עברה לידה שקטה, ונולד לה תינוק ללא רוח חיים. "שוב עברנו משבר מאוד קשה, שהיה לנו קשה להתאושש ממנו". על היולדת היא אמרה שהיא מבינה ללבה: "כמו שהיא קורבן, גם אנחנו ההורים קורבנות של הסיטואציה הזאת, שחייבים לברר אותה".
"אם לא יימצאו ההורים הביולוגיים, בוודאי שהיא צריכה לגדל את התינוקת", סיכמה אברגיל. "אבל יש כאן הורים שעברו טיפולים קשים, שיצרו עוברים, ואולי לקחו להם את העובר והם לא יודעים מזה. זה נשמע אולי מאוד טכני, לכאורה, אבל בסופו של דבר זאת תינוקת שההורים שלה לא יודעים איפה היא".
4 צפייה בגלריה
דורי כספי,  שמואל מורן, שירה פרידן
דורי כספי,  שמואל מורן, שירה פרידן
עורכי הדין דורי כספי, שמואל מורן ושירה פרידן
כאמור, שופטת בית המשפט חני שירה אישרה לארבע הנשים - ואף צפויה לאשר לאישה נוספת שתגיש בקרוב בקשה דומה - לבצע בדיקה גנטית, כדי לבדוק אם אחת מהן היא אם התינוקת שנולדה בפרשת החלפת העוברים באסותא ראשון לציון. בית המשפט אף אישר לבצע את אותה בדיקה לכל 22 הנשים הנמצאות ברשימת משרד הבריאות ואסותא כבעלות פוטנציאל להיות אם התינוקת, אם לא תימצא שום התאמה בין התינוקת לאחת מארבע הנשים, המיוצגות על ידי עורכי הדין דורי כספי, שמואל מורן ושירה פרידן.
ממצאי אסותא ומשרד הבריאות מעלים כי ארבע הנשים המשתייכות לקבוצה של 22 הנשים, הן בעלות סיכוי סביר לקשר גנטי לתינוקת. השופטת שירה הדגישה את חשיבותו של "קשר דם", ואת זכותה של התינוקת לדעת את זהותה הביולוגית. חיזוק לעמדת השופטת קיים בפסק הדין של בית המשפט העליון.