בסמוך לשעה חמש לפנות בוקר (יום ראשון) הגיעו קציני הצבא לבית משפחת הגר ביקיר ובישרו לקרוביו של עודד בן ה-18 על כך שנהרג בהתנגשות עם כבאית. הגר, שהתגייס לצבא רק בשבוע שעבר, נודע כספורטאי מצטיין ואף תכנן להצטרף לקבוצת כדורגל. "הוא הצטיין בכל דבר, בטניס, בכדורגל", סיפר אחיו הבכור, אלעד. "היו אמורים להיות לו מבחנים למכבי פתח תקווה, תכננו יחד מה הוא יעשה בעתיד, חשבנו שהוא עילוי, ולצערנו זה נגמר", אמר בעצב.
בהלווייתו ביישוב, שהתקיימה הערב, אלעד ספד לו: "היית ילד אהוב על כולם. אני מודה לאלוהים על השנים שנתן לי איתך. אחיו הצעיר של עודד, אסף, הוסיף: "אין אדם שלא נכנסת לו ללב. מי יצחיק אותנו עכשיו ויגרום לנו לצאת מהבאסה". גם גיסתו של עודד, הילה, ספדה לו: "נהנית מהחיים, כמה כולם רצו להסתובב איתך ולהיקרע מצחוק. זו פעם ראשונה שאני מודה על הקורונה, כי שם זכיתי להיות איתך כל כך הרבה". אימו של עודד, זהבה, אמרה: "הצטיינת בכל דבר שעשית. היית ילד של נתינה אין סופית, תמיד ידעת לדאוג שלכולם יהיה נעים".
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ספד גם הוא בלוויה: "זה שבר בלתי נתפס. היית מלא בטוב ובאור, שרטטת לעצמך מסלול חיים מיוחד, וכל זה נגדע. אתה תחסר לכולנו לתמיד".

5 צפייה בגלריה
הלוויתו של עודד הגר ז"ל
הלוויתו של עודד הגר ז"ל
הלוויתו של עודד
(צילום: אלישע בן קימון )
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של עודד הגר ז"ל
הלוויתו של עודד הגר ז"ל
(צילום: אלישע בן קימון )
האח הבכור סיפר כי ממה שנודע למשפחה, הכבאית שהתנגשה ברכב שבו היה עודד עם שניים מחבריו, שנפצעו באורח אנוש, חצתה את הצומת ברמזור אדום מבלי שהפעילה כריזה או אורות ייעודיים. "עודד כנראה נהרג במקום ושני החברים שלו עדיין פצועים, אני מאחל שיחלימו במהרה ושלא ילכו שלושה ילדים על השטות הזאת".
חברו של עודד, יואב שלייפמן, סיפר היום על היכרותם ארוכת השנים. "עודד היה ילד של שמחה ענקית, לב רחב, ילד של נתינה והתמסרות", סיפר החבר. "כולנו חברים מגיל אפס, היינו יחד בגן ובבית הספר. כל דבר שעשה, היה באהבה גדולה: האהדה למכבי חיפה, לטניס, ולכדורסל, גם ההדרכה בבני עקיבא. הוא הצליח להגיע לכל ילד ונתן את כל כולו", אמר. "זו אבידה גדולה לכולם".
5 צפייה בגלריה
בית משפחתו של עודד הגר ביישוב יקיר
בית משפחתו של עודד הגר ביישוב יקיר
ספורטאי מצטיין ומעוטר. עודד הגר
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
עודד הגר ז"ל
עודד הגר ז"ל
התגייס לפני שבוע - ונהרג בתאונת דרכים. עודד הגר
(באדיבות המשפחה)
הפרמדיק תומר פיין ממד"א אמר לאחר התאונה כי "ראינו רכב פרטי מעוך שבו נסעו שלושה צעירים, ואחד מהם נלכד ברכב. הם היו מחוסרי הכרה וסבלו מחבלה רב מערכתית, בסיוע כוח רפואי של צה"ל הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, אחד הפצועים איבד דופק ונשימה והוא פונה תוך פעולות החייאה, שניים מהפצועים פינינו במצב קשה כשהם מורדמים ומונשמים. נהג המשאית טופל במקום ולא נזקק לפינוי".
זוהי לא התאונה הקטלנית הראשונה במעורבות כבאית. בשנה שעברה נהרגה ילדה בת 4 שישבה ברכב המשפחתי שנפגע מכבאית שחצתה צומת ברמזור אדום. נהג הכבאית מהשומרון נחקר במהלך הבוקר במחוז ש"י, ונציב הכבאות, רב-טפסר אייל כספי, הגיע לזירת התאונה כדי ללוות מקרוב את התחקיר הראשוני שביצעו המפקדים בשטח לאור נוהלי חציית רמזורים אדומים בארגון. "מדובר באירוע שתוצאותיו קשות והוא מחייב בדיקה מעמיקה, יסודית לבל ישנו מקרים דומים בעתיד", אמר כספי. "ליבנו עם משפחת ההרוג ואנו מתפללים לשלום הפצועים".
5 צפייה בגלריה
חבריו ומשפחתו של עודד הגר ביישוב יקיר
חבריו ומשפחתו של עודד הגר ביישוב יקיר
חבריו ומשפחתו של עודד
(צילום: שאול גולן)
מרשות הכבאות נמסר כי היא "תתחקר את האירוע ותפיק לקחים ככל שיידרש בתיאום עם גורמי החקירה". בעקבות התאונה עצר נציב הכבאות את האימונים במערך למשך שלושה ימים ובמהלכם ייערך לכלל מפקדי ולוחמי הכוח המבצעי במחוזות ובתחנות הכיבוי ריענון הוראות הבטיחות לנסיעה מבצעית ומנהלתית ברכבי כיבוי, בהתאם להוראות הנציב בנושא.