בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את אלירן מלול ברצח אשתו מיכל סלה באוקטובר 2019. השופטים ענת זינגר, ארנון דראל ואלי אברבנל קבעו כי מדובר ברצח בנסיבות מחמירות - ומלול צפוי לקבל מאסר עולם בשל רפורמת עבירות ההמתה שנכנסה לתוקף שלושה חודשים לפני הרצח.
עם הישמע גזר הדין - פרצו הנוכחים באולם בבכי. השופט דראל אמר כי "דבר לא יחזיר את מי שאיננה עמנו עוד. תקוותנו כי ההכרעה תתרום למאבק באלימות נגד נשים". עם יציאתו של מלול מהאולם לאחר הכרעת הדין צעקה לעברו משפחתה של סלה: "רוצח עלוב".
3 צפייה בגלריה
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה ז"ל
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה ז"ל
"תקוותנו שההכרעה תתרום למאבק באלימות נגד נשים"
(צילום: עמית שאבי)
אחותה של מיכל, לילי בן עמי, סיפרה אתמול בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" כי המעמד בבית המשפט קשה למשפחה. "זה עינוי דין שמשפטים נמשכים כל כך הרבה זמן. אולי היום הסרט הרע הזה ייסגר. הרוצח לא הודה. הבן אדם הזה חסר בושה וחסר רחמים. אני מקווה שהוא יורשע ברצח בנסיבות מחמירות ואז אולי נוכל לנוח מעט".
עו"ד מיכאל עירוני, המייצג את אלירן מלול, אמר כי הוא בעד לפרסם את כל העדויות בתיק. "הכל ידוע, העדויות לא חוסות תחת צווי איסור פרסום ואין כאן פגיעה בצנעת הפרט של המנוחה אלא ניתוח הראיות".
3 צפייה בגלריה
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה
הכרעת דין לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה
צפוי למאסר עולם. מלול
(צילום: עמית שאבי)
הפרקליטות מבקשת לערוך תסקיר נפגע עבירה כדי להטיל פיצוי מקסימלי, ולקחת בחשבון את נפגעי העבירה, בתה של סלה, הוריה ואחיה. לדברי עורך הדין עירוני, "פסק דינו של בית המשפט מוביל למסקנה אחת ויחידה, העונש הוטל על הנאשם בתיק אחר. העמדה של המדינה, תסקיר נפגע עבירה מיותר לאורך ההליך".
עורך דין מיכאל עירוני מייצג את דניאל אלינסוןעו"ד עירוניצילום: מוטי קמחי
"נשמעו פה עדויות אופי לאורך ההליך. אפשר לתת פיצוי מקסימלי בלי תסקיר. לתת פה במה למשפחה שוב להביע את עמדתה רק כי היא ביקשה זה לא משפטי, להפוך את זה לתקשורתי מבזה את ההליך". עם זאת, השופט קיבל את בקשת הפרקליטות והורה לערוך תסקיר.
פרקליטות מחוז ירושלים התייחסה להחלטה: "בית המשפט דחה את טענותיו של מלול וקבע כי הרצח בוצע באכזריות מיוחדת. מיכל ז"ל הייתה אישה צעירה, אם לתינוקת, שחייה נגדעו במקום בו הייתה צריכה להיות מוגנת ובטוחה. במעשיו הותיר הנאשם משפחה פצועה וחבולה אשר מתמודדת מדי יום עם השלכות המעשה שביצע. אנו מקווים שהכרעה זו, גם אם אינה מהווה נחמה, תוריד מהנטל שנושאת המשפחה על כתפיה".
מהחקירה עולה כי מיכל אמרה למלול במספר הזדמנויות שהיא רוצה להיפרד ממנו וכי למרות זאת ימשיך להיות האבא של בתם.

אחותה של מיכל: "יש שופטים בישראל"

אחותה של סלה, לילי בן עמי, התייחסה להכרעת הדין בהתרגשות: "שום דבר לא יכול להכין אותך למה שעברנו עכשיו כל המשפחה. זה היה מאוד קשה, מאוד מטלטל, זה היה מנפץ, קורע לב, אבל זה היה הרגשה של גם משהו משחרר, שהרוצח האכזר של מיכל אחותי הקטנה, היא קיבלה צדק היום והרוצח קיבל את העונש החמור ביותר בספר החוקים כמו שהגיע לו".
"אנחנו מקווים שהוא ינמק בכלא, ולא יראה אור יום. אנחנו נמשיך להיאבק, אנחנו יודעים שהכרעת הדין הזאת יש לה משמעות הרבה יותר מהמשפחה שלנו, כל יום אנחנו מקבלות פניות מנשים, ממשפחות. זה חיזק גם אותם. אני רוצה לצאת מכאן ולהגיד - יש שופטים בישראל. תודה על החזרת האמון".
3 צפייה בגלריה
לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה בהכרעת הדין לאלירן מלול הנאשם ברצח
לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה בהכרעת הדין לאלירן מלול הנאשם ברצח
"נעשה צדק, מקווה שהוא יינמק בכלא". לילי בן עמי
(צילום: עמית שאבי)
אתמול היא השוותה את מלול ליגאל עמיר ואמרה כי "עדיף לכולם אם היה עונש מוות לרוצחים כאלה". היא הסבירה את עצמה: "אני סבורה שיש פשעים שאין עליהם מחילה, שהעבריין, הנאשם האכזרי לא צריך, צריך להרחיק אותו מהצבור לצמיתות. כשלמדתי את הנושא הסבירו לי שבישראל משחררים רוצחים, אלירן מלול יום אחד יתהלך בינינו ויכול לפגוע בעוד קורבנות.
"זה שהרוצח חי השאיר אותנו תלויים באוויר", אומרת בן עמי, "שמונה וחצי חודשים אחרי הרצח לא אמרתי את שמו. רק אז החלטתי שאני אגיד את השם שלו, אלירן מלול, כדי שיזכרו אותו. הרי יום אחד הוא ישתחרר ויהיה חופשי".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.