תיעוד התקיפה שהביאה לכתב האישום

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד דנה ואוראל בן דוד, זוג הורים, בגין תקיפת רופא מומחה בבית החולים סורוקה בעיר. לפי כתב האישום, השניים המתינו כ-45 דקות לתורם - ולאחר מכן פנו לדלפק המזכירות בקללות ובצעקות. למשמע הצעקות, יצא הרופא מחדרו והעיר לשניים וביקש להזמין משטרה. באותו שלב, כך תואר, דנה בן דוד ירקה לעברו ותקפה אותו באגרופים ובנשיכות. בעלה, לפי האישום, הפיל אותו ארצה, קילל אותו ואיים עליו.
האירוע התרחש ביום שני האחרון במחלקת נוירולוגיה בבית החולים סמוך לשעה 11:45. לפי כתב האישום, דנה בן דוד (25) ואוראל בן דוד (29) ניגשו לדלפק המזכירות אחרי שהמתינו בתור, והחלו לצעוק לעבר המזכירה ולקלל אותה. "בת ז*** מפגרת. מטומטמת. תרימי את התחת שלך, פוסטמה", אמרו לה. הרופא, ד"ר יריב פרוכטמן, רופא מומחה במחלקת דם וסרטן בבית החולים, יצא מחדרו ואמר: "זהו, זה נגמר. תזמינו משטרה".
1 צפייה בגלריה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
רופא אונקולוגי הותקף בבית חולים סורוקה
ד"ר יריב פרוכטמן וחלק מתיעוד התקיפה
אז, לפי כתב האישום, הסתובבה דנה בן דוד לכיוון הרופא - וירקה לכיוונו. לאחר מכן התקרבה אליו, ירקה שוב לעברו ופגעה בפניו - וגם קפצה כדי לתקוף אותו. הרופא, כך תואר, הדף אותה בידיו. אוראל, בעלה, שהבחין במתרחש, קפץ על הרופא ואחז בצווארו, והפיל אותו ארצה. דנה קפצה על גבו של הרופא, כשהיא מכה אותו באגרופיה, שורטת אותו, דוחפת לו יד לפה ונושכת אותו, כאשר בעלה עדיין אוחז בצווארו. בהמשך צעקה דנה לעבר הרופא "אתה תמות יא בן ז***.. אח, הוצאתי לך את כל הבשר, איזה ביס קיבלת... יא חולה סרטן, תנו לי שירות עכשיו".
גם הבעל צעק על הרופא וקילל אותו: "אני אראה לך מה זה להרביץ לאישה בהיריון. אני אסבך אותך, אני מבטיח לך. הכול מצלמות, רואים איך תקפת. אני אסבך אותך, יא אנס, יא בני סלע". לאחר מכן ירק על הרופא גם הוא.
(צילום: דוברות סורוקה)

לשניים מיוחסות עבירות של תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד בצוותא ואיומים. לשכת התביעות נגב, שהגישה את כתב האישום, ביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים, "בשים לב למיוחס להם, ובשים לב לכך כי ביצעו את המעשים המיוחסים להם כנגד צוות רפואי בתוך בית החולים, שאמור לסייע לאנשים, ובמקום זאת מוצא עצמו מותקף על ידי הנאשמים רק בגלל שסברו כי אינם מקבלים טיפול ראוי וממתינים זמן רב". עוד ציינו כי העובדה שלאוראל הרשעות קודמות של סחר בסמים, הסעת שב"חים ועוד, תורמת לחשש כי יחזור על מעשי הפרת החוק גם לאחר שחרורו.
במקביל, היום התרחשה תקיפה נוספת של רופא בקופת חולים ברמלה. הרופא הותקף בבעיטות ובאגרוף על ידי מטופלת, ופונה על ידי מד"א לבית החולים אסף הרופא במצב קל. המשטרה זומנה למקום ופתחה בחקירה. התוקפת טרם נעצרה.
ד"ר פרוכטמן שהותקף ביום שני האחרון סיפר כי "זה היה אירוע קצר מאוד מאוד, אבל לא נעים. המאבטחים של בית חולים והשוטר של בית חולים הגיעו בסך הכול במהירות ומנעו את ההחמרה של האירוע שגם ככה היה חמור". במערכת הבריאות פורסמה שורת גינויים לתקיפה - ממנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ועד יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי.