3 צפייה בגלריה
הפרות סדר בבני ברק
הפרות סדר בבני ברק
49 דו"חות בבית שמש, רק 5 במודיעין עילית
(צילום: טל שחר)
על רקע המחלוקת בנושא החמרת הקנסות, שעשויה להשפיע בעיקר על מוסדות לימוד חרדיים שנפתחים בניגוד לתקנות, מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי בחודשים ספטמבר-ינואר נרשמו בסך הכול 165 דו"חות בגין הפרה זו. החודש נרשמו 68 דו"חות, כאשר לשם השוואה באוקטובר אשתקד נרשמו 66 דו"חות.
בנתונים, שהתקבלו בסיוע התנועה לחופש המידע, אין פירוט של מוסדות החינוך שנקנסו או אפילו את שם העיר שבה הם נמצאים, אלא מצוין רק שם תחנת המשטרה שבתחומה פעל המוסד החינוכי ללא אישור.

3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה מגיעים לתלמוד תורה פתוח בשכונת חפציבה בבית שמש בניגוד להנחיות
כוחות משטרה מגיעים לתלמוד תורה פתוח בשכונת חפציבה בבית שמש בניגוד להנחיות
שוטרים אוכפים את התקנות בבית שמש
(צילום: בית שמש חדשות)
תחנת המשטרה שבתחומה נרשם מספר הדו"חות הגדול ביותר היא בית שמש ציון, האחראית בין היתר על בית שמש. בסך הכול חילקו שוטרי התחנה 49 קנסות בגין הפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בניגוד לתקנות בזמן הסגר.
במקום השני נמצאת תחנת לב הבירה ציון, ששוטריה רשמו 20 דו"חות על עבירות מסוג זה. לאחר מכן ניצבת תחנת בני ברק עם 18 דו"חות. שוטרי תחנת עציון, שבתחומה נמצאת ביתר עילית, רשמו 11 דו"חות ואילו בתחנת מודיעין עילית נרשמו חמישה דו"חות על הפעלת מוסד חינוכי בזמן הסגר.

3 צפייה בגלריה
האוטובוס שהוצת בבני ברק
האוטובוס שהוצת בבני ברק
עימותים בבני ברק: האוטובוס שהוצת
(באדיבות חדשות כל העולם)
שוטרי תחנת ראש העין, שאחראים בין היתר על העיר אלעד, רשמו גם כן חמישה דו"חות בגין סיבה זאת. יש להדגיש שוב כי בנתונים לא מפורט היכן בדיוק ניתנו הקנסות, כך שייתכן שהם חלקו בראש העין, באלעד או בכל אחד מהיישובים הנמצאים תחת אחריותה של תחנת משטרה זו.
שוטרי תחנת תל אביב צפון רשמו חמישה דו"חות בגין לימודים בתקופת הסגרים, שוטרי תחנת מסובים ארבעה, תחנת רחובות ארבעה, שוטרי תחנת צפת שלושה ושוטרי תחנת לב תל אביב רשמו גם כן שלושה דו"חות.
עו"ד איה מרקביץ', היועצת המשפטית של התנועה לחופש המידע, מסרה: "ראוי לציין לטובה את משטרת ישראל, שגם בימים המאתגרים שעוברים עליה נוכח ריבוי המשימות המורכבות שמזמן לה משבר הקורונה, מבינה את חשיבותה של שקיפות שלטונית ומשיבה לבקשות חופש מידע במהירות יחסית ובצורה מלאה ומפורטת.
"עם זאת, במיוחד בימים אלה, מצופה מהמשטרה לפרסם לציבור באופן יזום, נגיש ונוח מידע על פעילות האכיפה שלה, ולא להמתין לבקשות מידע. סולידריות חברתית ואמון הציבור הם מפתח לשיתוף פעולה אזרחי עם הגבלות הקורונה, ולכן טוב תעשה המשטרה אם תקפיד להעמיד לביקורת הציבור את התנהלותה השוויונית והתקינה בצורה השקופה ביותר".